اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جمعیت مرکزی ایثارگران گیلان عنوان کرد

حذف نام صومعه‌سرا از تابلوی گردشگری رشت ‌ـ فومن‌ ـ آستارا

عضو جمعیت مرکزی ایثارگران گیلان با بیان اینکه نام صومعه‌سرا از تابلوهای گردشگری مسیر رشت ‌ـ فومن ‌ـ آستارا حذف شده است، گفت: صومعه‌سرا به معنای صحرا و دشت وسیع است و مسئولان به خودشان زحمت معرفی این شهرستان را نمی‌دهند.

حذف نام صومعه‌سرا از تابلوی گردشگری رشت ‌ـ فومن‌ ـ آستارا

جابر کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اقدام خصوصی‌سازی در صومعه‌سرا اظهار کرد: صومعه‌سرا با قدمت تاریخی بالا و برخوردار از مردمی فهیم، نقش مهمی در خلق حماسه‌ها داشته است.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک خان به خاطر موقعیت راهبردی صومعه‌سرا این منطقه را پایگاه خود قرار داد، افزود: این رهبر انقلابی علاوه بر مبارزه با دشمنان خارجی و خود فروختگان داخلی اهمیت ویژه‌ای به عمران و آبادانی و احداث راه و جاده و اماکن می‌داد که هنوز بقایای آن اقدام‌ها در این شهرستان قابل مشاهده است.

این وکیل پایه یک دادگستری، ادامه داد: مردم انقلابی صومعه‌سرا با الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع)، نهضت جنگل در مبارزه با رژیم پهلوی و هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.

وی با اشاره به اینکه تلاش سردمداران صومعه‌سرا از ابتدا تاکنون بسیار ضعیف بوده و رضایت مردم این شهرستان را فراهم نکرده است، اذعان کرد: دو دستگی و گاه چند دسته شدن مانع از تلاش برای عمران و آبادانی و توسعه یافتگی این شهرستان شده است.

*روابط جناحی موجب عقب‌ماندگی صومعه‌سرا شده است

کوچکی‌نژاد تغییر مداوم نمایندگان مردم صومعه‌سرا را موجب تحقق نیافتن پروژه‌های کوچک عمرانی روستایی و توسعه یافتگی شایسته این مردم با فرهنگ صورت ذکر کرد.

وی اضافه کرد: روابط جناحی موجب عقب ماندگی شهرستان از نظر توسعه و بیکاری جوانان عزیز شده است.

این فعال سیاسی، درباره فعالیت و اقدام نماینده فعلی صومعه‌سرا افزود: روند فعالیت این نماینده در دو سال اخیر موجب نارضایتی مردم شهرستان صومعه‌سرا از وضع موجود شده است.

وی با بیان اینکه اجرای اصل 44 قانون اساسی در زمینه اقتصادی بسیار مفید است، یادآور شد: اجرای خصوصی‌سازی در زمینه انتصاب و پست مقام دادن به اقوام نزدیک، شهرستان صومعه سرا را به ملوک‌الطوایفی و هزار فامیلی تبدیل کرده است.

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه از ظرفیت‌های مختلف صومعه‌سرا و موقعیت‌های گردشگری موجود مانند تالاب جنگل و کوه و کشاورزی و صنایع استفاده نشده است، گفت: جاده و بزرگراه که موجب پیشرفت است با توجه به توسعه کشور در شهرستان صومعه‌سرا گسترش نیافته است.

وی افزود: بزرگراهی که از سراوان‌ ـ فومن‌ ـ صومعه‌سرا می‌گذرد و بیش از 40 سال قدمت دارد به خاطر محدود بودن عرض جاده به قربانگاه مردم و روستاییان حاشیه جاده تبدیل شده است.

*حذف نام صومعه‌سرا از تابلوهای گردشگری رشت‌ـ فومن‌ـ آستارا

عضو جمعیت مرکزی ایثارگران گیلان، کمربندی تولم‌شهر را نیمه تمام خواند و اذعان کرد: جاده پیربازار به ضیابر ‌ـ آستار پس از تعویض چندین دوره نماینده یک متر به عرض آن اضافه نشده است و این جاده به جای خدمت به مردم جان آنها را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نام صومعه‌سرا از تابلوهای گردشگری مسیر رشت‌ـ فومن‌ـ آستارا حذف شده است، خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان به خود زحمت نمی‌دهند صومعه‌سرا را به گردشگران معرفی کنند در حالی که صومعه‌سرا به معنای صحرا و دشت وسیع است.

کوچکی‌نژاد، تالاب صومعه‌سرا و جنگل هفت‌دغنان و کوه‌های تنیان و مناره بازار و... را از جاذبه‌های گردشگری دانست که بدون استفاده مانده است و متذکر شد: تالاب صومعه‌سرا سهم بزرگی از مساحت جغرافیای تالاب گیلان را به خود اختصاص داده و نیازمند احیا و تبدیل شدن به قطب گردشگری است.

*صومعه‌سرا قطب تولیدات کشاورزی/محرومیت صومعه‌سرا از صنایع تبدیلی

وی، صومعه‌سرا را قطب تولید محصولات کشاورزی نظیر تولید برنج ، چای و صنوبر و... دانست و افزود: این شهرستان از صنایع تبدیلی محروم مانده است و هنوز دلیل بی‌توجهی‌ها به احداث سدهای لاستیکی برای استقرار آب و صنایع تبدیلی و توسعه بانک نشا مشخص نیست.

این مسئول یادآور شد: استفاده نکردن از تکنولوژی روز در زمینه ابریشم و کارخانه‌های آن موجب کاربری باغ‌های توت شده و کارخانه‌های ابریشم خصوصی‌سازی تعطیل شده است.

وی، پرداخت نکردن شش ماه حقوق کارگران و تولید کنندگان خود را از مشکلات دیگر صومعه‌سرا عنوان کرد و افزود: با وجود کارخانه‌های دخانیات و زمین‌های بدون استفاده در صومعه‌سرا توتون و مواد آن از قاره آمریکا و اروپا وارد و در کارخانه دخانیات رشت تبدیل به سیگارت می‌شود در حالی که این شهرستان زمانی بزرگ‌‌ترین تولید کننده توتون بوده است.

*پیشرفت و توسعه صومعه‌سرا در گرو همدلی و تعامل مسئولان

 کوچکی‌نژاد، پیشرفت و توسعه شهرستان صومعه‌سرا را از آرزوهای مردم این شهرستان خواند و متذکر شد: لازمه این پیشرفت ایجاد تعامل و همدلی و اجتناب از جبهه‌گیری و باند بازی و حمایت همه جانبه مسئولان است.

انتهای پیام/2300/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول