اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مهارت علمی‌‌کاربردی صومعه‌سرا خبر داد

افزایش 2 رشته کاردانی در دانشگاه علمی‌کاربردی صومعه‌سرا

رئیس دانشگاه مهارت علمی‌کاربردی صومعه‌سرا از افزایش دو رشته «برق صنعتی» و «هتل‌داری» در مقطع کاردانی این مرکز دانشگاهی خبر داد.

افزایش 2 رشته کاردانی در دانشگاه علمی‌کاربردی صومعه‌سرا

کاظم پورنصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به فعالیت مرکز آموزش عالی علمی‌کاربردی مهارت این شهرستان در دو ساله اخیر، اظهار کرد: دانشگاه مهارت علمی‌کاربردی صومعه‌سرا در سه رشته کاردانی در حال آموزش عالی مهارت به دانشجویان است.

وی، برق و الکترونیک، تأسیسات صنعتی و مکانیک خودرو را از رشته‌های فعال و دایر دانشگاه مذکور بر شمرد و افزود: اکنون مرکز دانشگاهی مهارت علمی‌کاربردی صومعه‌سرا 127 نفر دانشجو مشغول به تحصیل دارد.

به گفته رئیس دانشگاه مهارت علمی‌کاربردی صومعه‌سرا، دانشجویان مذکور در دو دوره برای تحصیل جذب شده‌اند.

 

*افزایش 2 رشته کاردانی در دانشگاه علمی‌کاربردی صومعه‌سرا

وی از رایزنی برای افزایش دو رشته کاردانی در دانشگاه مهارت علمی‌کاربردی صومعه‌سرا خبر داد و بیان کرد: مجوز ارائه رشته «برق صنعتی» برای آموزش عالی برای دانشجویان متقاضی دانشگاه این شهرستان صادر شده است.

پورنصیری ادامه داد: جذب دانشجو در رشته برق صنعتی از مهر امسال در مرکز آموزش عالی مهارت علمی‌کاربردی صومعه‌سرا آغاز می شود.

وی با اشاره به وضعیت مکانی و تجهیزاتی ساختمان آموزش تئوری و مهارتی دانشگاه علمی‌کاربردی مذکور در صومعه‌سرا، اذعان کرد: این مرکز دانشگاهی از لحاظ کارگاه‌های عملی و تئوری مهارت‌ها دارای ظرفیت‌های مناسبی برای دانشجویان است.

رئیس دانشگاه مهارت علمی‌کاربردی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: تجهیزات کارگاه آموزش عملی مهارت مرکز آموزش عالی صومعه‌سرا نیز مجهز و کامل است.

وی با بیان اینکه هیچ شتابی برای افزایش ظرفیت‌های دانشگاهی و حتی دانشجویی در مرکز آموزش عالی علمی‌کاربردی مهارت صومعه‌سرا وجود ندارد، تصریح کرد: بیش از شتاب در ظرفیت‌ها و توسعه کمی به دنبال جذب بازار کار برای دانشجویان خود هستیم.

پور نصیری، هدف این مرکز آموزش عالی مهارت را ارتقای کیفی و کاربردی رشته‌ها و کاهش دغدغه بازار کار برای فارغ‌التحصیلان خود عنوان کرد.

وی اضافه کرد: افزایش توان مهارتی دانشجویان و تقویت حوزه علمی مهارت‌ها از دیگر اهداف مرکز علمی‌کاربردی مهارت صومعه‌سرا است.

*راه‌اندازی رشته هتل‌داری در دانشگاه علمی‌کاربردی صومعه‌سرا

رئیس دانشگاه مهارت علمی‌کاربردی صومعه‌سرا به راه‌اندازی رشته هتل‌داری در این مرکز دانشگاهی ویژه متقاضیان زن و مرد اشاره کرد و گفت: هدف از راه‌اندازی این رشته ارائه حرفه‌های آموزشی هتل‌داری به صورت تخصصی و آکادمیک است.

وی با تصریح بر اینکه راه‌اندازی رشته هتل‌داری در مرکز آموزش عالی مهارت علمی‌کاربردی صومعه‌سرا منوط به تخصیص اعتبار کافی است، متذکر شد: بالغ بر 560 میلیون تومان برای فضا سازی و تأمین تجهیزات آموزش این رشته اعتبار نیاز است.

پورنصیری خاطرنشان کرد: صومعه‌سرا نخستین مرکز پیگیر در راه‌اندازی رشته هتل‌داری به صورت تخصصی در استان است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی رشته هتل‌داری در صومعه‌سرا فرصت‌های اقتصادی مناسب و خوبی برای این شهرستان رقم می‌خورد، ادامه داد: نیازمند حمایت‌های معنوی و مادی مسئولان صومعه‌سرا و استانی برای راه‌اندازی این رشته دانشگاهی هستیم.

انتهای پیام/84003/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول