اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا خبر داد

آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای 2 هزار نفر در صومعه‌سرا

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا از آموزش انواع مهارت‌های فنی و حرفه‌ای 2 هزار و 70 نفر در این شهرستان تا پایان امسال خبر داد.

آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای 2 هزار نفر در صومعه‌سرا

کاظم پورنصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا، اظهار کرد: کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف از بهترین راه‌های رسیدن به خوداشتغالی و کسب حرفه است.

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم صومعه‌سرا در کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای این شهرستان، افزود: این علاقه به ویژه در جوانان برجسته‌تر است. 

* آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای 2 هزار نفر در صومعه‌سرا

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا اضافه کرد: صومعه‌سرا دارای دو مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران بوده که انواع مهارت‌های کاربردی لازم به آنها آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای واحد برادران صومعه‌سرا شامل 10 کارگاه آموزشی با 121 دوره آموزشی است، ادامه داد: امسال در این دوره‌ها بالغ بر یک‌هزار و 700 نفر در 32 حرفه آموزشی مهارت می‌بینند.

پورنصیری، آموزش برق، مکانیک، تراشکاری، تأسیسات، آزمایشگاه الکترونیک صنعتی، مدارهای الکتریکی، ورق‌ کاری و جوشکاری، الکترونیک عمومی را از جمله رشته‌های آموزشی عنوان کرد.

وی افزود: اندازه‌‌گیری الکتریکی، کنترل صنعتی و ماشین‌های الکتریکی، صنایع دستی، امور مالی و بازرگانی، هنرهای تجسمی و فناوری اطلاعات از دیگر حرفه‌های آموزشی در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا است.

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا، پرورش قارچ، زنبور عسل، پیوند زدن درختان باغی و پرثمر، آموزش گلخانه، کارآفرینی، تعمیر گاه اتومبیل‌های سواری، برق خودرو و تراشکاری را از حرفه‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای برادران ذکر کرد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران صومعه‌سرا اذعان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مرکز خواهران صومعه‌سرا نیز دارای سه کارگاه آموزشی و 24 دوره مهارتی است.

به گفته پورنصیری، تا پایان امسال بالغ بر 370 نفر در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران صومعه‌سرا در رشته‌های مختلف آموزش می‌بینند.

وی با تصریح بر اینکه به تمام شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی مهارتی فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا گواهینامه پایان دوره آموزشی اهدا می‌شود، اضافه کرد: افراد واجد شرایط با استفاده از این گواهینامه قادر به اخذ سه میلیون تومان وام خوداشتغالی هستند.

*فعالیت 42 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در صومعه‌سرا

این مسئول از فعالیت بالغ بر 24 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای زیر نظر مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا خبر داد.

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا گفت: آموزشگاه‌های آزاد مذکور در 25 حرفه مهارتی و حدود 210 دوره به صورت سالانه آموزش می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد صومعه‌سرا تا پایان دوره‌های آموزشی بالغ بر دو هزار و 800 نفر آموزش می‌بینند.

*زندانیان صومعه‌سرا دوره‌های آموزش مهارت فنی را کسب می‌کنند

پورنصیری از برگزاری دوره‌های آموزش فنی و مهارتی ویژه مددجویان زندانی صومعه‌سرا خبر داد و افزود: این زندانیان در رشته‌های جوشکاری، برق ساختمان، تعمیر ادوات کشاورزی و پرورش زنبور عسل مهارت کسب می‌کنند.

وی یادآور شد: امسال 250 نفر از زندانیان صومعه‌سرا به صورت حرفه‌ای در رشته‌های مذکور آموزش می‌بینند که برای تمام آنها گواهی پایان دوره مهارت فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود.

*صدور 6 هزار گواهینامه پایان دوره مهارت فنی در صومعه‌سرا

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا با بیان اینکه آموزش‌های مهارت فنی بین روستاییان این شهرستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: بالغ بر 270 نفر از روستانشینان صومعه‌سرایی مشمول این طرح هستند.

وی متذکر شد: امسال شش هزار نفر از متقاضیان و علاقه‌مندان شرکت در دوره‌ها و آزمون‌های فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا گواهینامه پایان دوره آموزشی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/84003/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول