اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

ایران پرچم‌دار بیداری اسلامی در جهان است

امام جمعه میاندوآب گفت: مردم ایران به عنوان یک ملت پیشرو در عرصه بیداری اسلامی مطرح هستند.

ایران پرچم‌دار بیداری اسلامی در جهان است

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ایران پرچم‌دار معنویت در عصر ظلمت و جاهلیت در فرهنگ فساد و تباهی است و به عنوان بیدار‌گران اسلامی در قلب و بطن مستکبران است.

وی با اشاره به این مطلب که بیداری اسلامی عرصه را بر دیکتاتور‌ها تا جایی که آنان برای ماندن در قدرت به هر وسیله‌ای متوسل می‌شوند تنگ کرده است، افزود: این روز‌ها در بسیاری از کشور‌های مستکبر شاهد اعتراضات وسیعی هستیم که همگی خواستار بیداری اسلامی در جامعه خود هستند.

امام جمعه میاندوآب ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) از همان بدو پیروزی ملت ایران بر استکبار و استقرار حکومت اسلامی ایران در سخنان خود این پیام را دادند که با یاری خداوند متعال در جهت پاسداشت خون شهدای عالی‌قدر اسلام به‌زودی تمامی مستضعفان مسلمانان جهان بر مستکبران ظلم ستیز پیروز می‌شوند.

قهرمانی ریشه شکل‌گیری بیداری اسلامی را احیای عزت و کرامت انسانی در سایه اسلام دانست و گفت: ملت‌های مسلمان عدالت، آزادی و مردم سالاری را تنها در اسلام می‌بینند نه در مکاتب دیگر به همین دلیل بیشتر قیام‌های منطقه اسلامی است.

امام جمعه میاندوآب با بیان این نکته که مهم‌ترین راهبرد دشمن در برابر بیداری اسلامی، مصادره انقلاب‌ها، سلب مرجعیت فکری علما و تراشیدن مراجع فکری و ایجاد اختلاف در میان مسلمانان است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود مهمترین دستاویز دشمن براى مقابله‌ با بیدارى اسلامى را ایجاد اختلاف معرفی کرده و فرموده است مسلمان را در مقابل مسلمان قرار دادن، مسلمان را به دست مسلمان از بین بردن، این‌ها را به هم مشغول کردن از مهم‌ترین برنامه‌های این گروه‌ها است.

وی ادامه داد: بیداری اسلامی مقوله‌ای است که همزمان با تهاجم همه جانبه غرب در جهان اسلام و عصر استعمار شروع شد و از آغاز تا عصر امام خمینی (ره) مراحل گوناگونی را پیمود و امام خمینی (ره) تنها کسی بود که برای نخستین بار توانست گفتمان بیداری اسلامی را تبدیل به عمل سیاسی کرده و نه تنها آن را وارد حوزه عمل همه توده‌های مسلمان بلکه وارد خاطر جمعی همه مستضعفان جهان کند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: همه مردم به‌ویژه مردم ستمدیده که تحت سیطره حکومت مستکبران قرار دارند باید به ترقی دعوت و از سلطه این مستکبران بیرون آیند تا بتوانند عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و دینی خود را به ملت پیشرو تبدیل کنند.

وی افزود: ملت ایران با تمام توان در برابر کارشکنی‌های دولت ظلم‌ستیز ایستادگی کردند و حصار سنگین استکبار جهانی را در‌هم شکستند.

قهرمانی با بیان این مطلب که بیداری شرط اولیه موفقیت است ولی تنها و آخرین شرط نیست، گفت: مهمترین عنصر در این انقلاب‌ها، حضور واقعى و عمومى مردم در صحنه‌ مبارزه و جهاد است و نظام‌سازى بر اساس اصول اسلامی مهم‌ترین اولویت انقلاب‌های پیروز شده است.

امام جمعه میاندوآب ادامه داد: غرب در نقطه اوج منحنی رشد خود دوران افول را آغاز کرده و در موضع انفعالی قرار دارد اما نهضت بیداری جمهوری اسلامی در آغاز خیزش انقلابی به سرعت حرکت تکاملی را تجربه می‌کند حرکتی که هر چه به پیش می‌رود به چشم‌انداز آرمانی خود نزدیک و با اعتماد به نفس تمام در حال ویران‌سازی بنیادهای سیاسی و حقوقی غرب در منطقه است.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که امروز امواج بیداری اسلامی به سرعت پیشرفت می‌کند و ارزش‌های اسلامی در حال احیا است، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت روزافزون اسلام و گسترش و ترویج موج بیداری اسلامی در جهان، دشمنان مسلمانان از جمله آمریکا در تلاش هستند تا با افزایش فشارهای سیاسی، نظامی و اقتصادی بر آن‌ها و همچنین تجزیه کشورهای اسلامی، تحمیل جنگ و از بین بردن حکومت‌های مردمی از این پیشرفت‌ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/61009/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول