اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدس مولود بیداری اسلامی

امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آوای پرخروش میلیون‌ها مسلمان و راهپیمایان روز جهانی قدس که آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد زدند بر اندام دژخیمان صهیونیست لرزه انداخت و دل ملت مظلوم فلسطین را آرام کرد.

قدس مولود بیداری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اقشار مختلف مردم آذربایجان‌شرقی امروز با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و بار دیگر بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین و نمایش قدرت اسلام تاکید و اعلام کردند که روز قدس انتفاضه جهان اسلام است.

امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آوای پرخروش میلیون‌ها مسلمان و راهپیمایان روز جهانی قدس که آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد زدند بر اندام دژخیمان صهیونیست لرزه انداخت و دل ملت مظلوم فلسطین را آرام کرد.

‌سی و پنجمین مراسم روز جهانی قدس در حالی امروز در نقاط مختلف آذربایجان‌شرقی برگزار شد که بیداری اسلامی به عنوان مولود ابتکار امام راحل و انقلاب ملت ایران، جغرافیای اسلامی را درنوردیده و آرمان آزادیخواهی و حمایت از حق ملت مظلوم فلسطین به عنوان قطب‌نمای خیزش ملت‌ها درآمده است.

موج بیداری اسلامی که موجب شده فریاد عدالتخواهی ملت‌های مسلمان تا مرزهای فلسطین اشغالی پیش رود امروز با سر دادن شعار «القدس لنا» آرمان رهایی قدس و آزادی سرزمین‌های اشغالی از سلطه رژیمی نامشروع را نزدیک‌تر ساخته است.

ندای مرگ بر اسرائیل و الموت‌‌الاسرائیل امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حالی جغرافیای آزادیخواهان جهان را در می‌نوردد که جانشین خلف و شایسته امام (ره) با هدایت داهیانه ملت بیدار و پیشروی ایران اسلامی، تحقق آرمان رهایی قدس را در شرایط زبونی، انحطاط و سقوط رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر کرده است.

از این رو است که حضور ملت‌های آزادیخواه جهان در راهپیمایی امروز، لبیکی است به ابتکار تاریخی خمینی کبیر و نیز فراخوان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ولی امر مسلمین که همواره مسئله فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام دانسته‌اند.

* روز قدس، رستاخیز استکبارستیزی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روز جهانی قدس، روز رستاخیز استکبارستیزی مسلمانان جهان در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

‌آیت‌الله محسن مجتهدشبستری افزود: راهپیمایی روز قدس و اعلام حمایت از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین در حقیقت نمایش اقتدار امت اسلامی است. حضور در راهپیمایی روز قدس و اعلام انزجار علیه رژیم صهیونیستی در راستای لبیک به ندای امام راحل و منویات مقام عظمای ولایت وظیفه‌ای انسانی، اعتقادی و اسلامی تمام مسلمانان است.

آیت‌الله مجتهدشبستری اضافه کرد: گرامیداشت روز جهانی قدس از یادگاران ارزشمند امام راحل و تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی در برابر مستکبران و زورگویان عالم است. روز جهانی قدس همچنین فرصتی بزرگ برای اتحاد و انسجام جهان اسلام و پایداری ملت‌های مسلمان در برابر جهان غرب و استکبار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به انواع دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام برای ایجاد دو دستگی و نفاق در میان مسلمانان، اظهار داشت: هیچ فتنه و نیرنگی از سوی دشمنان اسلام نمی‌تواند اتحاد مسلمین را از بین ببرد.

وی افزود: ادامه انتفاضه فلسطین و حمایت‌های مردم ایران سبب افول رژیم صهیونیستی شده به طوری که این امر نویدبخش بزرگی برای حل مسئله فلسطین است. روز جهانی قدس از یادگاران ارزشمند امام راحل و تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی در برابر مستکبران است.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه روز جهانی قدس روزی بزرگ برای متحد شدن جهان اسلام و پایداری ملت‌های مسلمان است، اظهار داشت: هیچ فتنه و نیرنگی از سوی دشمنان اسلام نمی‌تواند این اتحاد را بر هم بزند.

*روز قدس کلید وحدت، غیرت و اقتدار جهان اسلام‌ است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: انقلاب اسلامی حیات دوباره‌ای در مبارزات گروه‌های مبارز فلسطینی به وجود آورد و امروز با بیداری ملت‌های منطقه صهیونیسم انسجام فکری خود را از دست داده است.

علی‌اکبر پورجمشیدیان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند: روز قدس، روز اسلام است، افزود: مردم مسلمان منطقه سال‌ها آرزو داشتند تا همراهی و همدلی خود را با مردم فلسطین ابراز کنند که امسال این آرزوی آنها محقق شده است.

وی، بیداری اسلامی در منطقه را ناشی از گسترش مبارزات ضدصهیونیستی در منطقه و برگزاری روز جهانی قدس دانست و اظهار داشت: این رژیم منحوس از هم‌اکنون انسجام فکری خود را به دلیل حجم انتقادات وارده از دست داده است.

پورجمشیدیان‌ با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همچون سال‌های گذشته امسال نیز با حضور گسترده از آرمان‌های امام راحل و مردم فلسطین دفاع کرده و بار دیگر نشان خواهند داد که ذره‌ای از موضع‌گیری‌های حمایتی خود از این مردم مظلوم کوتاه نمی‌آیند.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی امسال پیام متفاوتی نیز به استکبار جهانی دارند و آن همراهی و اعلام حمایت از مردم مظلوم منطقه در مبارزات آزادیخواهانه است.

فرمانده سپاه عاشورا‌ با بیان اینکه روز قدس نماد قدرت مسلمان و ملت ایران است، اظهار داشت: روز قدس پشتوانه روحی و معنوی بسیار مناسبی برای ملت‌های اسلامی است و همه با حضور پرشور و مشت‌های کوبنده علیه صهیونیسم جهانی فریاد انزجار خود را اعلام خواهند داشت.

پورجمشیدیان وحدت را از دیگر پیام‌های راهپیمایی روز جهانی قدس دانست و تصریح کرد: خوشبختانه امروز ملت‌های مسلمان جهان بیدار شده‌اند و دست‌نشاندگان جبار و ستمگر باید از سرنوشت امثال حسنی مبارک فرعون مصر درس بگیرند.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: روز قدس کلید وحدت، غیرت و اقتدار جهان اسلام و همه کسانی است که به انسانیت و بشریت احترام می‌گذارند.

وی ادامه داد: روز قدس روز فریاد مسلمانان جهان علیه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، روز جدایی حق از باطل و روز جوش و خروش جبهه اسلام، آزادی، عدالتخواهی در برابر جبهه ظلم و اشغالگری و کشتار و تخریب است.

پورجمشیدیان عنوان داشت: نظام جمهوری اسلامی اقتدار خود را از وحدت اسلامی و پشتیبانی مردم در همه مقاطع گرفته و باید این مهم همواره حفظ شود.

وی تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی مملو از پرچم‌های افتخارآمیز حضور مردم در صحنه‌های وحدت و یکدلی است، بنابراین امروز نیز بار دیگر پرچم آگاهی، بصیرت، ایمان و اعتقاد مردمی به اهتزاز درآمده است.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: ما پیش از هر زمان بر دوراندیشی و تدبیر امام راحل برای مهندسی و طراحی روز جهانی قدس نیازمندیم.

انتخاب روز جهانی قدس یک راهبرد سرنوشت‌ساز برای اتحاد مسلمانان است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ابتکار هوشمندانه معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس یک راهبرد بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در مسیر اتحاد امت مسلمان برای دفاع از آرمان‌های اسلامی بود.

رضا رحمانی خواستار حضور آحاد مردم ولایی شهر برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس شد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) با نامگذاری و اعلام روز جهانی قدس، یک تکلیف اسلامی ـ انسانی را برای همه مسلمانان و مردم آزاده جهان یادآور شد.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری گسترده این مراسم، ضرورت حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین را در اقصی نقاط گیتی به عنوان نمادی از مقابله با ظلم، اشغالگری، تروریسم دولتی و تبعیض نژادی صهیونیستی با تاکید بر تحقق آزادی و عدالتخواهی تثبیت کرده و در تاریخ جهان ماندگار سازند.

همه آمدند تا تو ای قدس عزیز محکم و استوار بمانی

روزه‌داران آذربایجانی از پیر و جوان و خردسال آمدند و در راهپیمایی روز قدس حضوری گسترده و باشکوه پیدا کردند تا تو ای قدس عزیز محکم و استوار بمانی و همچنان نمادی از مقاومت و ایستادگی مظلومان باشی.

امروز ملت مسلمان آذربایجان یکپارچه بار دیگر برای تحقق ابتکار جاودان حضرت امام خمینی (ره) در اعلام روز جهانی قدس، لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری و اعلام حمایت از مواضع اصولی نظام و دولت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

مردم روزه‌دار شهرها و بخش‌های آذربایجان‌شرقی با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و حضوری پرشور در مراسم روز جهانی قدس بار دیگر پایبندی به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته و بر عزم و اراده راسخ خود در حمایت از انتفاضه مردم مسلمان فلسطین تا رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها تاکید کردند.

آذربایجانی‌های حاضر در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس، همبستگی مسلمانان و وحدت امت اسلامی را لازمه تقویت انتفاضه مردم فلسطین و پیروزی در مقابل صهیونیست‌ها دانستند.

گستردگی تصویر مقام عظمای ولایت و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، سیدحسن نصرالله، پرچم ایران، حزب‌الله لبنان و فلسطین در دست راهپیمایان روز جهانی قدس، به راهپیمایی امسال رنگی تازه بخشیده بود و دست نوشته‌هایی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در دست عده‌ای از راهپیمایان خودنمایی می‌کرد، آنها همچنین مترسک‌هایی از سران منفور کفر و ظلم را با خود به خیابان‌ها آوردند و نابودی آنها را فریاد زدند.

تظاهرکنندگان استان ‌آذربایجان‌شرقی حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس را تودهنی محکم دیگری بر دهان حامیان رژیم غاصب و نژادپرست رژیم صهیونیستی توصیف و استقامت و فداکاری مردم بی‌دفاع فلسطین را برای احقاق حقوق حقه‌ خود قابل ستایش عنوان کردند.

جوانان تبریزی با حضور پرشور و گسترده که می‌توان از ویژگی‌های راهپیمایی امسال روز جهانی قدس در تبریز دانست با در دست داشتن پلاکارت‌هایی با عنوان «القدس لنا و ای قدس می‌آییم» و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا حمایت خود را از انتفاضه فلسطین اعلام کردند.

جوانان تبریزی همچنین با شعار یاایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا و ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده بر اتحاد مسلمانان برای رهایی قدس تاکید کردند.

راهپیمایان در حالی که از سوی ائمه جمعه، علما و روحانیان، مسئولان محلی و خانواده‌های معظم شهدا همراهی می‌شدند با فریادهای کوبنده مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است، روز جهانی قدس یوم‌الله یوم‌الله، آمریکا اسرائیل ننگ به نیرنگتان، خون جوانان ما می‌چکد از چنگتان، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ـ ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، حمایت از فلسطین سفارش امام است ـ عزت ما مسلمین بر پایه قیام است، پشتیبانی همه‌جانبه‌ ملل اسلامی از انتفاضه مردم فلسطین را خواستار شدند.

راهپیمایی باشکوه روز قدس،‌ مقدمه دستیابی هرچه بیشتر به منافع ملل اسلامی

روز قدس، روز حضور گسترده و مسئولانه مردم همیشه بیدار و خروش فریادهای رهایی‌بخش سرزمین فلسطین اشغالی، مقدمه دستیابی هرچه بیشتر به حقوق و منافع مشترک ملل اسلامی به شمار می‌رود.

این حضور به ویژه در جای جای آذربایجان و ایران اسلامی ضمن خنثی کردن تبلیغات رسانه‌های بیگانه، ‌اهداف معاندانه آنها را با شکست روبه‌رو کرد و نشانگر همدلی و اتحاد دنیای اسلام است.

حضوری که به معنای درک بالای سیاسی مردم در آگاهی از مسائل بین‌المللی و جهان اسلام و امید دهنده ملت زجرکشیده فلسطین برای دستیابی به استقلال است.

تداوم حضور چشمگیر مردم غیور ایران اسلامی همچون سال‌های گذشته،‌ مهر تاییدی بر آرمان‌های بلند امام راحل و تبعیت از مقام عظمای ولایت به شمار می‌رود.

شعارهای کوبنده و رسا و شور و شوقی برخاسته از توجه و بینش عمیق مردم که بیانگر تعهد و حساسیت آنان در قبال سرنوشت جامعه اسلامی فلسطین اشغالی است.

انتهای پیام/60002/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول