اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون پژوهش و تحقیقات مجلس:

شورای هماهنگی فنی و حرفه‌ای کشور تشکیل می‌شود

نایب رئیس کمیسیون پژوهش و تحقیقات مجلس به پراکندگی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: شورای هماهنگی فنی و حرفه‌ای کشور تشکیل می‌شود.

شورای هماهنگی فنی و حرفه‌ای کشور تشکیل می‌شود

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود پراکندگی در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان طرحی به مجلس ارائه کردند و کمیسیون آموزش و تحقیقات برای بررسی این طرح چند جلسه برگزار کرده است.

وی عنوان طرح را «سازمان ملی مهارت» اعلام کرد و افزود: فعالیت این سازمان در حوزه‌های مختلف در حال بررسی است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه شورای آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور مدیریت و هماهنگی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طبق بند «و» ماده 21 قانون برنامه در استان‌ها تشکیل می‌شود، تصریح کرد: تمام مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های علمی کاربردی که در بخش فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند باید مدیریت واحد داشته باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس اذعان کرد: تعدادی از نمایندگان اعتقاد دارند سازمان ملی مهارت باید تشکیل شود و تعدادی دیگر معتقدند شورای فنی و حرفه‌ای همچنان برقرار باشد و طرح مذکور موافقان و مخالفانی دارند.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی فنی و حرفه‌ای کشور تشکیل می‌شود، یادآور شد: شورای مذکور به منظور توانمند کردن نیروهای داخل اجتماع تشکیل می‌شود.

کوچکی‌نژاد آموزش کارگران ساده و ماهر را نیازمند سیاست‌گذاری واحد دانست و بیان کرد: سیاست‌گذاری واحد در آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه نگاه مجلس به طرف شورای هماهنگی فنی و حرفه‌ای است، اظهار کرد: شورای مذکور باید زیر نظر رئیس جمهور باشد تا بتواند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور را هماهنگ کند.

*6 دستگاه آموزشی گیلان کد ملی بودجه دریافت کردند

وی از آمادگی نمایندگان گیلان برای ارتقای بخش آموزش در استان خبر داد و افزود: امسال شش دستگاه آموزشی گیلان در بودجه سال 92 کد ملی دریافت کردند.

کوچکی‌نژاد استفاده از بودجه شش مرکز آموزشی گیلان را در حد وزارتخانه خواند و بیان کرد: تلاش می‌کنیم سهم گیلان در بودجه ملی افزایش پیدا کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه سال‌های گذشته تنها دانشگاه گیلان کد بودجه ملی داشت، تصریح کرد: امسال آموزشکده فنی دختران رشت، مرکز تحقیقات تاسماهیان، مرکز تحقیقات برنج آسیای میانه، دانشکده کشاورزی صومعه‌سرا، دانشکده فومن و چوکا دارای کد بودجه ملی شدند.

به گفته وی، 20 مرکز آموزشی کشور در بودجه سال 92 دارای ردیف مستقل شدند و شش مرکز مربوط به گیلان است.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول