جبار کوچکینژاد امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود پراکندگی در بخش آموزشهای فنی و حرفهای اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان طرحی به مجلس ارائه کردند و کمیسیون آموزش و تحقیقات برای بررسی این طرح چند جلسه برگزار کرده است.
وی عنوان طرح را «سازمان ملی مهارت» اعلام کرد و افزود: فعالیت این سازمان در حوزههای مختلف در حال بررسی است.
کوچکینژاد با بیان اینکه شورای آموزش فنی و حرفهای به منظور مدیریت و هماهنگی آموزشهای فنی و حرفهای طبق بند «و» ماده 21 قانون برنامه در استانها تشکیل میشود، تصریح کرد: تمام مراکز فنی و حرفهای و دانشگاههای علمی کاربردی که در بخش فنی و حرفهای فعالیت میکنند باید مدیریت واحد داشته باشند.
نماینده مردم رشت در مجلس اذعان کرد: تعدادی از نمایندگان اعتقاد دارند سازمان ملی مهارت باید تشکیل شود و تعدادی دیگر معتقدند شورای فنی و حرفهای همچنان برقرار باشد و طرح مذکور موافقان و مخالفانی دارند.
وی با بیان اینکه شورای هماهنگی فنی و حرفهای کشور تشکیل میشود، یادآور شد: شورای مذکور به منظور توانمند کردن نیروهای داخل اجتماع تشکیل میشود.
کوچکینژاد آموزش کارگران ساده و ماهر را نیازمند سیاستگذاری واحد دانست و بیان کرد: سیاستگذاری واحد در آموزش فنی و حرفهای کشور وجود ندارد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه نگاه مجلس به طرف شورای هماهنگی فنی و حرفهای است، اظهار کرد: شورای مذکور باید زیر نظر رئیس جمهور باشد تا بتواند آموزشهای فنی و حرفهای در کشور را هماهنگ کند.
*6 دستگاه آموزشی گیلان کد ملی بودجه دریافت کردند
وی از آمادگی نمایندگان گیلان برای ارتقای بخش آموزش در استان خبر داد و افزود: امسال شش دستگاه آموزشی گیلان در بودجه سال 92 کد ملی دریافت کردند.
کوچکینژاد استفاده از بودجه شش مرکز آموزشی گیلان را در حد وزارتخانه خواند و بیان کرد: تلاش میکنیم سهم گیلان در بودجه ملی افزایش پیدا کند.
نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه سالهای گذشته تنها دانشگاه گیلان کد بودجه ملی داشت، تصریح کرد: امسال آموزشکده فنی دختران رشت، مرکز تحقیقات تاسماهیان، مرکز تحقیقات برنج آسیای میانه، دانشکده کشاورزی صومعهسرا، دانشکده فومن و چوکا دارای کد بودجه ملی شدند.
به گفته وی، 20 مرکز آموزشی کشور در بودجه سال 92 دارای ردیف مستقل شدند و شش مرکز مربوط به گیلان است.
انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004