اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی:

رسانه‌ها مردم را برای اهدای عضو تشویق کنند

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های جمعی در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای عضو در جامعه گام‌های بلندی بردارند و مردم را برای این امر تشویق کنند.

رسانه‌ها مردم را برای اهدای عضو تشویق کنند

حسن اشتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه در آستانه روز خبرنگار قرار گرفته‌ایم، از فرصت پیش آمده برای تشریح انتظارات خود استفاده کرد و اظهار داشت: خبرنگاران و به‌طور کلی فعالان عرصه رسانه باید در راستای تغییر فرهنگ جامعه و ترغیب به اهدای عضو گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه فعالان عرصه رسانه در آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم و جهت‌‌دهی به افکار نقش قابل توجهی دارند، افزود: باید از طریق انعکاس فضیلت‌های گام برداشتن در این راه، از بستگان بیماران مرگ مغزی درخواست شود که با اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی شده خود، به افراد دیگر امکان زندگی دوباره ببخشند.

اشتری با اشاره به اینکه برای اهدای عضو هیچ‌گونه مانع شرعی و قانونی وجود ندارد، ادامه داد: این عمل خداپسندانه از هر جهت مورد تایید و مقبول است که باید برای ترویج آن در جامعه اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران، شعبات و دفاتر آن در سراسر کشور بر حسب احساس نیاز و ضرورت راه‌اندازی شده است که این انتظار وجود دارد خبرنگاران برای معرفی این تشکل مردم‌نهاد به جامعه هدف نیز اقدام کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی اظهار داشت: برای پاسخگویی به درخواست‌های منطقی و اساسی بیماران کلیوی در این مجموعه به طور مستمر تلاش می‌شود.

اشتری با اشاره به اینکه اقشار مختلف جامعه باید از طریق همکاری با این قبیل مجموعه‌ها در راستای کاهش دردها و آلام بیماران به ویژه بیماران کم‌بضاعت گام بردارند، بیان داشت: این انجمن منبع مالی جز کمک‌های انسان‌دوستانه خیران، موسسات، نهادها، سازمان‌ها، وجوهات شرعی، صدقه‌ها و نذرهای اهل ایمان در اختیار ندارد.

انتهای پیام/61002/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول