اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

خدمت به بیماران عبادت است/افزایش سهم دولت در بخش بیمه تامین اجتماعی

نماینده ولی فقیه با اشاره به تاکیدات خداوند مبنی بر کمک به نیازمندان، خدمت صادقانه و مخلصانه به بیماران را نوعی عبادت دانست که مورد رضایت خداوند قرار می‌گیرد.

خدمت به بیماران عبادت است/افزایش سهم دولت در بخش بیمه تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران و کارکنان تامین اجتماعی و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سنندج اظهار کرد: پاکی و طهارت روح و جان از مهم‌ترین مولفه‌های رسیدن به رضا و قرب الهی است که انسان از طرق مختلف می‌تواند آن را به دست آورد.

به گفته وی، پاکی و طهارت انسان از لحاظ جسمی، روحی موجب افزایش تقوی در وی و سهل شدن مشکلات و از بین رفتن ناراحتی‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه هرآنچه در عالم هستی وجود دارد و انسان با دخل و تصرف در آن مسیر سعادت خود را هموار می‌کند، گفت:‌ خداوند قادر مطلق است و تا زمانی که نخواهد هیچ کس نمی‌تواند کوچکترین تصرفی در نعمت‌های لامتناهیش داشته باشد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، انسان‌ها با استفاده از نعمت‌های مختلف پروردگار نیازهای مختلف خود را برآورده می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه پروردگار برای استفاده از این نعمت‌ها دستوراتی را به انسان‌ها داده که عدول از این دستورات نافرمانی از امر الهی است، گفت:‌ توجه به این دستورات در نحوه استفاده از نعمات الهی موجب پاکیزگی و سلامت روح و جسم انسان‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر این مهم که خداوند برای تطهیر و پاک بودن روح انسان‌ها نیز برنامه دارد، بیان داشت:‌ یاد و ذکر خداوند تبارک و تعالی بهترین غذا برای روح است و انسان را از فساد و زشتی‌ها دور می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد:‌ بدون شک ذکر خدا بهترین راه برای پاکی روح انسان بوده و کسانی که اهل ایمان هستند و قلب خود را با نور خدا پرکرده‌اند همواره پاک و طاهر می‌مانند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تقوی را از دیگر راه‌های پاک شدن روح انسان‌های عنوان کرد و گفت:‌ روزه‌گرفتن از راه‌هایی افزایش تقوی و پاکی روح و جان در انسان‌ها است.

به گفته وی، انسانی که به خداوند متعال اعتقاد و ایمان دارد با روزه گرفتن در عمل نیز این اعتقاد خود را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه روزه برای طهارت روح انسان امری ضروری است، بیان داشت: روزه گرفتن موجب افزایش تقوی در انسان شده و تقوی وی را از مسیر و شرایط مستقیم قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود:‌ فرد متقی به خاطر شفاف شدن روح و جانش می‌تواند به راحتی خوبی‌ها را از بدی‌ها جدا و راه درست را از نادرست تشخیص داده و در مسیر حق قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خداوند بستر را برای رسیدن انسان به پاکی روح و جسم در ابعاد مختلف فراهم کرده است، گفت: اگر انسان از این زمینه‌ها استفاده کنند درهای رحمت الهی به رویش گشوده و مشکلات و موانع از سر راهش برداشته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از تشکیل حکومت اسلامی ایران به دست امام راحل به عنوان نمونه بارزی از گشوده شدن درهای رحمت الهی به روی متقیان نام برد و گفت: مبنای نظام جمهوری اسلامی به دست امام راحل بر پایه‌های تقوی بنا نهاده شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: امام راحل و جانشین برحقشان تمام توفیقات و پیشرفت‌های این نظام الهی را با وجود توطئه‌ها و دشمنی‌های شبانه روز دشمنان، ناشی از رحمت و توجه نامتناهی پروردگار به این حکومت اسلامی می‌دانند.

وی افزود:‌ پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی ایران با اخلاص و پاکی امام راحل بسته شده از این رو دشمنی و توطئه‌های دشمنان بیرونی و دست‌نشانده‌های آنان در داخل با عنایت پروردگار به فرصت‌های ارزنده‌ای برای پیشرفت و حرکت روبه جلوی انقلاب تبدیل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه از سمت‌ها و پست‌ها در هر سازمان و نهادی به عنوان فرصتی ارزشمند برای خدمت به مردم و کسب رضای خداوند تبارک و تعالی نام برد و بیان داشت:‌ همواره جزو کسانی باشید که خدمت به خلق خدا را بزرگترین افتخار برای خود بدانید و تنها هدفتان از این خدمت رضای خدا باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: منتظر تقدیر و تشکر به خاطر خدمتی که به دیگران ارائه می‌کنید نباشید چرا که بهترین پاداش را خداوند متعال به شما خواهد داد که قابل مقایسه با مادیات دنیوی نیست.

وی خدمت در مسیری که آرامش آینده انسان‌ها را تامین می‌کند لطفی الهی به مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی و خدمات درمانی دانست و افزود: بیمه‌های اجتماعی در حقیقت ظرفیتی ارزشمند برای ایجاد حس آرامش و اطمینان خاطر انسان در هنگام پیری و ناتوانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان توسعه و همه‌گیر شدن بیمه‌های اجتماعی در استان را ضروری دانست و گفت: باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درست در مورد اهمیت و تاثیرات بلند مدت و کوتاه مدت پرداخت بیمه مردم را به حرکت در این سمت تشویق کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی بر ارائه خدمات هرچه بهتر به بیمه‌شدگان به ویژه در حوزه درمان تاکید کرد و بیان داشت: بیماران بیمه‌شده سازمان تامین اجتماعی نباید دغدغه‌ هزینه‌های درمانی داشته باشند.

وی خدمت به بیماران را نوعی عبادت و ادای دستورات خداوند دانست و تصریح کرد: باید به جایگاهی برسیم که بیمار و اطرافیان آن دغدغه‌ای جز درد و نگهداری از بیمار نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان تلاش در راستای فراهم کردن امکانات لازم به منظور پرداخت مقدار بیشتری از هزینه بیمه توسط دولت را ضروری دانست و گفت: این مهم موجب ایجاد انگیزه بیشتر در مردم برای پرداخت بیمه‌های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول