اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای مرداد امسال

بیماران خاص دیگر مابه‌التفاوت دارویی پرداخت نمی‌کنند

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان گفت: بیماران خاص زیر پوشش تامین اجتماعی از ابتدای مرداد امسال دیگر مابه‌التفاوت دارویی پرداخت نمی‌کنند.

بیماران خاص دیگر مابه‌التفاوت دارویی پرداخت نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین شهدی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی با اشاره به ارائه 18 خدمت از طرف این سازمان اظهار کرد: درمان یکی از خدمات ارائه شده توسط سازمان تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی از سال 1369 متولی درمان بیمه‌شدگان شده و بزرگ‌ترین خریدار درمان و دومین تولیدکننده خدمات درمانی در کشور است.

به گفته شهدی‌نژاد مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان از طریق دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی اقدام به عقد قرارداد و خرید خدمت از مراکز ارائه کننده خدمات درمانی حسب نیاز منطقه و بیمه‌شدگان در استان می‌کند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان به قرارداد همکاری این سازمان با بیش از 2 هزار و 100 مرکز تشخیص و درمان استان اشاره کرد و افزود: تعداد 808 پزشک عمومی، 508 پزشک متخصص، 168 دندانپزشک، 303 داروخانه، 254 مرکز پاراکلینیکی، 30 درمانگاه و 29 بیمارستان گیلان با سازمان مذکور عقد قرارداد کردند.

وی با بیان اینکه دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی گیلان با تمام بیمارستان‌های دانشگاهی و خصوصی قرارداد همکاری دارد، تصریح کرد: تمام داروخانه‌ها و مراکز آزمایشگاهی و تصویربرداری استان با دفتر اسناد پزشکی مذکور قرارداد همکاری دارند.

شهدی‌نژاد از 10 میلیون مراجعه به مراکز سرپایی و بستری طرف قرارداد با تامین اجتماعی گیلان در سال 91 خبر داد و بیان کرد: سال گذشته بیش از سه میلیون مراجعه به پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک طرف قرارداد با سازمان مذکور در استان شده است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان تعداد مراجعه به داروخانه‌های استان در سال 91 را 3 میلیون و 760 هزار مراجعه دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک‌میلیون و 440 هزار مراجعه به مراکز پاراکلینیک طرف قرارداد با سازمان مذکور در استان شده است.

وی تعداد بستری مراکز بیمارستانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی گیلان در سال گذشته را 91 هزار مورد بستری اعلام کرد.

شهدی‌نژاد از وجود 6 هزار و 300 بیمار خاص هموفیلی، تالاسمی، شیمیایی و دیالیزی در گیلان خبر داد و اذعان کرد: صد درصد هزینه بیماران با دفترچه خاص در مراکز دولتی به عهده سازمان تامین اجتماعی است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بیماران بیمه شده خاص بابت دارو نباید هزینه‌ای پرداخت کنند، یادآور شد: هزینه تجهیزات پزشکی مانند رگ مصنوعی برای بیماران دیالیزی، هزینه تشخیص ژنتیکی بیماران تالاسمی و هموفیلی و همچنین هزینه داروهای بیماران پیوند کلیه را سازمان مذکور پرداخت می‌کند.

وی به پرداخت 90 درصد هزینه بیماران ام‌اس توسط سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: صد درصد هزینه بیماران سرطانی نیازمند رادیوتراپی که به مراکز دولتی مراجعه کنند، به عهده تامین اجتماعی است.

شهدی‌نژاد با اشاره به پرداخت 85 درصد هزینه داروهای شیمی درمانی بیماران زیر پوشش تامین اجتماعی اظهار کرد: تحمیل هزینه‌های مازاد بابت داروی بیماران خاص بزرگ‌ترین دغدغه تامین اجتماعی در بخش درمان غیر مستقیم است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان رشد بی‌رویه قیمت داروها را ناشی از گرانی دلار و حذف بعضی از ارزهای مرجع عنوان کرد و افزود: قیمت داروها به طور فزاینده‌ای بالا رفته است.

وی به افزایش قیمت داروهای در تعهد و غیر تعهد سازمان‌های بیمه‌گر اشاره کرد و گفت: بیماران بیمه شده خاص با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

شهدی‌نژاد از جبران بسیار منطقی افزایش قیمت داروها توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: بیماران خاص تامین اجتماعی از ابتدای مرداد امسال دیگر مابه‌التفاوت تعرفه‌های دارویی را پرداخت نمی‌کنند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان اضافه کرد: طبق توافق بین وزارت بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مابه‌التفاوت قیمت داروها توسط وزارت بهداشت به حساب یارانه بیماران خاص واریز می‌شود.

وی قیمت داروهای بیماران تالاسمی، پیوندی و ام‌اس در گذشته را صد درصد رایگان دانست و بیان کرد:  مابه‌التفاوت داروهای بیماران خاص در دو ماه گذشته به یارانه آنها واریز می‌شود.

انتهای پیام/84001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول