اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان:

احداث شهرک صنعتی در کنار پتروشیمی زنجان برنامه‌ریزی شده است

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان به برنامه‌ریزی انجام شده برای احداث شهرک صنعتی در کنار پتروشیمی زنجان اشاره کرد و گفت: این شهرک به منظور فراهم کردن زمینه فروش 29 محصول پایین دستی احداث می‌شود.

احداث شهرک صنعتی در کنار پتروشیمی زنجان برنامه‌ریزی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا شوشتری شب گذشته در بازدید وزیر نفت و مسئولان استان زنجان از کارخانه پتروشیمی زنجان گفت: صنایع پتروشیمی زنجان روزانه سه هزار تن تولید اوره خواهد داشت.

وی افزود: پتروشیمی زنجان بعد از بهره‌برداری توان تولید یک تن اوره به صورت سالانه را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان با بیان اینکه بازارهای خارج از کشور هدف تولیدات پتروشیمی زنجان است، عنوان کرد: با توجه به وجود امکانات ریلی بین زنجان و ترکیه، بازارهای این کشور هدف این تولیدات است.

وی با ارائه گزارشی از روند اجرایی پتروشیمی زنجان گفت: پتروشیمی زنجان دو برج 700 تنی دارد که در محل احداث می‌شود و این مطلب موجبات صرفه‌جویی را برای حمل و نقل فراهم می‌کند.

شوشتری از احداث تاسیسات بازیافت در پتروشیمی زنجان خبر داد و گفت: می‌توان از محصولات بازیافتی این کارخانه در فضای سبز محوطه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه احداث پتروشیمی زنجان از سال 85 آغاز شده است، ادامه داد: 60 درصد از سهام این کارخانه مردمی، 16 درصد از سهام آن دولتی و بقیه هم به بخش خصوصی که در صنایع سرب و روی فعال هستند، تعلق دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان درصد برگشت سرمایه در پتروشیمی زنجان را 34 درصد اعلام کرد و گفت: به احتمال زیاد برگشت سرمایه سرمایه‌گذاران در این کارخانه سه ساله است.

شوشتری با بیان این‌که تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی زنجان به شرکتی در آلمان سفارش داده شده است، افزود: 90 درصد از اقدامات مربوط به پتروشیمی زنجان در کشور آلمان احداث شده است.

وی به تاخیرهای روی داده در پرداخت‌های شرکت آلمانی اشاره کرد و ادامه داد: اگر نتوان معضلات موجود را حل کرد تحویل تجهیزات با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان به تجهیز 90 درصدی کارگاهی پیمانکار در محل احداث کارخانه اشاره کرد و گفت: کارهای آسفالت‌ریزی، خاک‌برداری و اسکلت‌های فلزی مورد نیاز در محل پتروشیمی زنجان در حال انجام است.

وی به مشکلات موجود برای تحقق منابع مالی مورد نیاز مصوب از طریق انتشار اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: حل این مشکل نیاز به همکاری مسئولان عالی‎رتبه کشور دارد.

شوشتری به برنامه‌ریزی انجام شده برای احداث شهرک صنعتی در کنار پتروشیمی زنجان نیز اشاره کرد و ادامه داد: این شهرک به منظور فراهم کردن زمینه فروش 29 محصول پایین دستی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث پایانه صنعتی هم در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: پایانه صنعتی این کارخانه با ظرفیت 300 کامیون احداث می‌شود که توان پاسخگویی کارخانه سیمان خمسه و فولاد را هم داشته باشد.

انتهای پیام/73004/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول