اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آب روستایی رفسنجان خبر داد

پایان عمر مفید شبکه آب روستایی در رفسنجان

رئس اداره آب و فاضلاب روستایی رفسنجان گفت: عمر مفید شبکه‌های آب روستایی رفسنجان به پایان رسیده است.

پایان عمر مفید شبکه آب روستایی در رفسنجان

حمید خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به شدت گرمای هوا و مصرف زیاد آب اظهار داشت: دمای بالای 40 درجه مصرف آب را سه برابر می‌کند و شبکه‌های آب جوابگوی روستاها نیستند.

وی افزود: عمر مفید شبکه‌های آب 25 سال است و این در حالی است که شبکه‌های آب ما بالای 25 سال کار کرده‌اند و زمانی که ساعت پیک مصرف آب است، فشار آب کم و در برخی مواقع منجر به قطع آب می‌شود.

خدادادی بیان داشت: در حال حاضر با تمام توان آب تولید می‌کنیم به طوری که در حومه شرقی هفت چاه به طور 24 ساعته آب وارد شبکه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود گرمای شدید هوا امسال نسبت به سال گذشته مشکلات کم‌تر شده، هر چند فشار آب ضعیف‌تر شده، اما در برخی روستاها قطعی چندانی نبوده است.

خدادادی بیان کرد: یک مشکل دیگر که وجود دارد، حجم کم مخازن است که اگر قطعی برق در شبکه به وجود آید آب هم قطع می‌شود.

وی عنوان کرد: تعمیرات روزانه نیز در قطعی آب اثر دارد و می‌توان گفت هر روز تعمیرات داریم، زیرا شبکه‌ها ده متولی عوض کرده‌اند تا به شبکه آب روستایی رسیده‌اند.

خدادادی به برآورد هزینه برای تامین شبکه آب در سال 89 اشاره و بیان داشت: این برآورد توسط شرکت مشاور انجام و 32 میلیارد تومان اعلام شد که امروز بیش از 2.5 برابر برآورد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه باید مهندسی مجدد انجام و به روزرسانی انجام و دولت در این راستا اهتمام ورزد و مردم نیز مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/80016/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول