اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خبر داد

ضرورت اجرای خط دوم آبرسانی کوثر برای جبران کمبود آب شرب استان بوشهر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای افزایش میزان آب ورودی به خط انتقال، ایجاد این خط دوم آبرسانی از سد کوثر ضروری است.

ضرورت اجرای خط دوم آبرسانی کوثر برای جبران کمبود آب شرب استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حیدر دهقانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر امسال وارد هشتمین سال خشکسالی خود شده است، اظهار داشت: مصرف آب در فصل تابستان نسبت به دیگر فصول بالاست، اما لازم است مردم در مصرف بهینه آب برای جلوگیری از بحران کم‌آبی بیشتر تلاش کنند.

وی از انتخاب سرمایه‌گذار برای ایجاد تأسیسات آب شیرین‌کن در بوشهر و کنگان خبر داد و ادامه داد: این سرمایه‌گذار به زودی عملیات ایجاد تأسیسات آب شیرین‌کن را با سرمایه‌گذاری 430 میلیارد ریال آغاز می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: با ایجاد این دو دستگاه آب شیرین‌کن روزانه بیش از 30 هزار متر مکعب آب به ظرفیت تولیدی استان افزوده می‌شود.

دهقانی، برنامه‌ریزی برای استفاده از تسهیلات اعتباری بانک توسعه اسلامی را در اجرای طرح‌های آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب شهرهای استان بوشهر را از برنامه‌های امسال دانست و اذعان داشت: با توجه به میزان هدررفت آب از شبکه آبرسانی به لحاظ فرسودگی بالا، نوسازی شبکه، امسال اجرایی می‌شود که در اجرای این طرح از اعتبارات بخش خصوصی همچون بانک توسعه اسلامی استفاده خواهد شد.

وی، کف‌شکنی چاه‌های آب شرب موجود را از دیگر راه‌های تأمین آب شرب دانست و متذکر شد: امسال برای برون‌رفت از بحران کم‌آبی، تعدادی از چاه‌های آب کشاورزی در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول