اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس خبر داد:

12 کیلومتر تا آغاز آبرسانی از سد تالوار به همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اتمام طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان فقط 12 کیلومتر از مسیر انتقال آب باقی مانده است.

12 کیلومتر تا آغاز آبرسانی از سد تالوار به همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به اجرای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان افزود: 78 کیلومتر از طرح انتقال آب از این سد اجرا شده و 12 کیلومتر باقی مانده نیز با تأمین اعتبار اجرایی خواهد شد.

وی انتقال آب از سد تالوار را جزء مصوبات سفر مقام معظم رهبری به همدان دانست و اظهار داشت: با پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته در سال گذشته 100 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اختصاص یافت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس مشکلات اقتصادی را عامل ایجاد وقفه در اتمام این پروژه بیان کرد و گفت: مطمئناً اگر مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها نبود این طرح و سایر پروژه‌های مصوب شده اجرایی شده بود.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در همدان تصریح کرد: امسال همدان شاهد کاهش 34 درصدی بارندگی است.

کارخانه‌ای درصد آب مورد نیاز در همدان را 44 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: این آب مورد نیاز توسط سد اکباتان و چاه‌های حفر شده در بخش مرکزی شهر همدان تأمین می‌شود.

وی ذخیره فعلی سد اکباتان را 8 میلیون متر مکعب بیان کرد و افزود: در مدت مشابه سال گذشته میزان ذخیره سد در حدود 38 میلیون متر مکعب بود که کاهش شدید ذخیره آب را نشان می‌دهد.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه در سفر رهبر معظم انقلاب به همدان مسئله تأمین آب همدان تا سال 1425 مدیریت شد، اظهار داشت: در سال 85 تصفیه خانه کوچکی با 250 لیتر در ثانیه برای ورود آب‌های گنج‌نامه احداث شد که با رفع مشکل فاضلاب‌های ورودی به آن می‌تواند در رفع مشکل آب همدان تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت آب و فاضلاب نیز به دنبال حفر چاه‌های جدید برای رفع مشکل تأمین آب شرب است.

کارخانه‌ای در ادامه با اشاره به اجرای طرح راه آهن تهران همدان افزود: 41 کیلومتر از این طرح به اتمام رسیده و 25 کیلومتر دیگر در دست ریل‌گذاری است.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه شهر جزء ضروریات بوده و همه به دنبال توسعه هستیم، گفت: این توسعه نباید به هر قیمتی حاصل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اضافه کرد: توسعه به قیمت ایجاد برج‌ها و تفکیک باغات و فروش آنها به بهانه کسب درآمد فقط ثروت ثروتمندان را بیشتر می‌کند.

وی از شورای اسلامی شهر خواست نسبت به این تفکیک‌ها، فروش‌ها و مجوزهای احداث برج‌ها نظارت جدی داشته باشد.

کارخانه‌ای در تشریح عملکرد یکساله خود در مجلس نیز افزود: اخذ 170 دستور برای رفع مشکلات مردم، ارائه 25 طرح در صحن علنی مجلس، برگزاری جلسات با اکثریت وزرا،‌ رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/89017/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول