اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

پرداخت 430 میلیون ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان از پرداخت 430 میلیون ریال وام خودکفایی به مددجویان این شهرستان خبر داد.

پرداخت 430 میلیون ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی

اصغر پناهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد در دهه چهارم خدمت‌رسانی این نهاد، توانمندسازی مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال ممکن می‌شود، تصریح کرد: سالانه طرح‌های بسیاری در رشته‌های مختلف شغلی اجرایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغالزایی این نهاد بر اساس توانمندی مددجویان، استعدادها و شرایطی که خانواده‌ها دارند، اجرایی می‌شود، افزود: این طرح‌ها در قالب رشته‌های شغلی همچون کشاورزی، دامداری، دامپروری، صنایع‎دستی و مشاغل خانگی اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از طرح‌های اشتغال اجرا شده توسط کمیته امداد زنجان گفت: این نهاد سال گذشته در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی اقدامات چشمگیری را انجام داده است.

پناهی همچنین با اشاره به اینکه امسال نیز در بحث خلق حماسه اقتصادی امدادگران در کمیته امداد اقدامات اجرایی را از همان ماه‌های نخست آغاز کرده‌اند، اضافه کرد: طی سه ماه نخست امسال 430 میلیون ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ وام به هشت خانوار مددجوی زنجانی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: این وام‌ها در قالب مشاغل مختلف پرداخت شده و در نتیجه طرح مربوطه اجرایی شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مددجویان زنجانی مجری طرح‌های اشتغال اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها در راستای افزایش مهارت و همچنین ارتقای سطح آگاهی مددجویان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه داشتن مهارت در یک شغل و یا حرفه به خصوص با آموزش ممکن می‌شود، افزود: از همین رو کمیته امداد نیز به منظور ارتقای سطح مهارت مددجویان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده و یا مددجویان این نهاد را به مراکز آموزشی معرفی می‌کند.

پناهی با بیان اینکه سال گذشته 820 نفر از مددجویان زنجانی به مراکز آموزشی به منظور فراگیری مهارت‌های مختلف شغلی معرفی شدند، اظهار کرد: در این راستا 430 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن دوره‌های آموزشی برگزار شده‌، گفت: پایداری طرح‌های اشتغالزایی نشان می‌دهد که مهارت‌های آموزش داده شده به مددجویان تاثیر مثبتی در عملکرد آنها داشته است.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول