اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر بردستان:

بخشی از مشکلات اشتغال در پارس جنوبی مربوط به نیروهای بومی است

رئیس شورای شهر بردستان از توابع شهرستان دیر گفت: بخشی از مشکل اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی به مسئولان بومی برمی‌گردد.

بخشی از مشکلات اشتغال در پارس جنوبی مربوط به نیروهای بومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عباس مرادی صبح امروز در جمع روسای شوراهای اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: در مسائل کلان استان از قشری نگری و نگاه حزبی دوری کنیم تا شاهد توسعه استان باشیم.

وی با اشاره به آمار ارائه شده از سهم بسیار کم بومی‌ها در اشتغال پارس جنوبی گفت: چندی قبل به خاطر تغییر مدیر یکی از فازهای پارس جنوبی، حامیان وی به شورای ما آمده و طوماری آوردند که بنده آن را امضا نکرده و گفتم دلیلی برای حمایت از وی نمی‌بینیم، درحالی که قرار است یک مدیر بومی جایگزین وی در این فاز شود، با این حال بسیاری از شهرها و روستاها چنین طوماری را امضا کردند.

مرادی با بیان اینکه بخشی از مشکل اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی به خودمان برمی‌گردد، گفت: شاید از نظر نیروهای فنی، به اندازه‌ای که کفاف پارس جنوبی را دهد، نیرو نداشته باشیم، ولی در بخش خدمات در حالی که استخدام در این منطقه با ارائه نامه شوراهای شهر و روستای منطقه مبنی بر بومی بودن امکانپذیر است، ولی شاهدیم برخی به واسطه آشناهایی که در شوراها دارند، برای کارجویانی از یزد، لرستان، فارس و دیگر نقاط نامه‌هایی از شوراها می‌گیرند که این اتفاق به معنای ازبین رفتن سهم استان در این بخش است.

وی همچنین با بیان اینکه عمده شهرهای بندری استان از کالا همراه ملوان ارتزاق می‌کند، گفت: اگر رفتار دستگاه‌های مسئول در این خصوص قانون است، چرا در گناوه و چند کیلومتر آن طرف‌تر در هندیجان شاهد رفتار متفاوتی هستیم. این اتفاقات به ضعف استان در پیگیری مسائل کلان برمی‌گردد.

رئیس شورای شهر بردستان ادامه داد: باید بپذیریم طیفی که دولت را در دست می‌گیرد، نیروهای خودش را می‌آورد، کما اینکه در هشت سال گذشته عمده نیروهای فعال منزوی شدند در حالی که مملکت سالها برایشان هزینه کرد و با تجربه شدند.

مرادی ادامه داد: امروز هم می‌بینیم استاندار معاونانش را از استان دیگری می‌آورد و به توانمندی مدیران بوشهری بی توجهی می‌شود.

وی با بیان اینکه شوراها باید از مسائل شخصی و منطقه‌ای خود دست کشیده و دغدغه استان را داشته باشند، گفت: وقتی استاندارمان غیربومی است، نمی‌تواند درک کند استان با چه مشکلاتی گریبانگیر است، استانداران غیربومی در مناطق و موقعیت‌های دیگری کسب تجربه کرده‌اند و تا بر کار خود مسلط شوند، فرصت را از دست داده‌اند، از این رو باید بر حضور نیروی بومی در استانداری بوشهر تاکید شود.

انتهای پیام/66006/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول