اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشگین‌شهر:

سرانه فضای سبز مشگین‌شهر به 26 متر‌مربع می‌رسد

شهردار مشگین‌شهر گفت: با افزوده شدن 90 هکتار به فضای سبز، پارک‌ها و مناطق پرجاذبه گردشگری در مشگین‌شهر سرانه فضای سبز در این شهر به 26 متر‌مربع می‌رسد.

سرانه فضای سبز مشگین‌شهر به 26 متر‌مربع می‌رسد

صفر جعفرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: قبل از حضورم در شهرداری مشگین‌شهر این سرانه کمتر از 3.4 متر‌مربع بوده و در حال حاضر به 13.8 متر‌مربع رسیده که این رقم از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

وی از احداث پنج پارک محلی و یک کمپینگ بزرگ گردشگری در مشگین‌شهر خبر داد و تصریح کرد: پارک و کمپینگ ولایت بزرگ‌ترین کمپینگ مسافری استان اردبیل است که در مشگین‌شهر احداث شده تا گردشگران و مسافران بتوانند از این فضا برای اقامت موقت خود استفاده کنند.

شهردار مشگین‌شهر افزود: فاز اول این پروژه 26 مردادماه همزمان با سالروز ورود آزادگان سرفراز به کشور به بهره‌برداری می‌رسد تا در اختیار همشهریان قرار گیرد.

جعفر‌زاده با بیان اینکه در این مدت تلاش شده است با ایجاد فضای سبز مقوله رونق‌افزایی نشاط و شادابی جدی گرفته شود، ادامه داد: با راه‌اندازی پارک‌ها و فضای سبز در مشگین‌شهر سعی ما بر این بوده است تا در کنار مسافران و گردشگران خانواده‌ها نیز در یک فضای با نشاط ایام فراغت خود را سپری کرده و بتوانند از زیبایی‌های این فضا بهره بگیرند.

این مسئول با قدردانی از تلاش مجموعه منابع طبیعی شهرستان در واگذاری 90 هکتار زمین دارای سند منقوله‌دار به شهرداری برای توسعه فضای سبز خاطرنشان کرد: با همکاری مشاوران و طرح‌های مطالعاتی خوبی که در زمینه توسعه فضای سبز داشتیم با احداث و راه‌اندازی این 90 هکتار پارک و فضای سبز، سرانه فضای سبز مشگین‌شهر را در آینده نه چندان دور به 26 متر‌مربع می‌رسانیم تا بتوانیم بخشی از اهداف و برنامه‌های خود را جامه عمل بپوشانیم.

شهردار مشگین‌شهر اهمیت و ضرورت توسعه فضای سبز و ایجاد محیط سبز و با نشاط را در ارتقای روحیه هموطنان و همشهریان یادآور شد و گفت:‌ یکی از مؤلفه‌هایی که در ارتقای نشاط اجتماعی موثر قلمداد شده بحث توجه به پارک‌ها و مناطق بکر طبیعی است که انتظار می‌رود با مشارکت و همکاری خود مردم شاهد توسعه و پایداری چنین فضاهای پرشور و نشاطی باشیم.

جعفر‌زاده از کاشت میلیون‌ها گل، درختچه‌های زینتی، گیاهان پوششی و همچنین درختان در مناطق مختلف شهر به ویژه پارک‌ها و فضای سبز خبر داد و اضافه کرد: متناسب با اقلیم این شهر که آب و هوایی سرد و معتدل دارد تلاش کردیم تا گونه‌های متنوعی را از نخستین روزهای سال 92 کاشته و زمینه بهره‌برداری درست و صحیح این فضاها را به شکل مناسب فراهم آوریم.

وی در پایان یادآور شد: تا زمانی که فصل کاری اجازه می‌دهد همچنان در مقوله توسعه فضای سبز و کاشت درختان زینتی ورود پیدا خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم فرصت کاری بیهوده از دست رفته و در رسیدن به اهدافمان نتوانیم موفقیتی به دست آوریم.

انتهای پیام/62004/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول