اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشگین‌شهر:

سرانه فضای سبز در مشگین‌شهر به بیش از 13 درصد رسیده است

شهردار مشگین‌شهر گفت: سرانه فضای سبز در شهر مشگین در سال‌های اخیر از 3.4 دهم درصد به حدود 13.10 دهم درصد رسیده است که به نظر می‌رسد این رقم از میانگین کشوری بالاتر باشد.

سرانه فضای سبز در مشگین‌شهر به بیش از 13 درصد رسیده است

صفر جعفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: ما طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را در توسعه و تقویت فضای سبز به وجود آوردیم، به طوری که با افزایش فضای سبز و پارک‌ها سعی در توسعه پارک جنگلی این شهر داریم تا هموطنان بتوانند از این فضا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مشگین‌شهر در توسعه فضای سبز و سرانه موجود در بین شهرهای استان اردبیل جایگاه اول را دارد، تصریح کرد: به زودی فاز اول بوستان 80 هکتاری ولایت این شهر به بهره‌برداری رسیده و در کنار آن شاهد راه‌اندازی چهار پارک محلی و الحاق مناطق جدید به پارک جنگلی شهر مشگین‌شهر هستیم که امیدواریم این کار به سرعت انجام شود.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: پارک‌های محلی فرهنگیان، دانشجو، سبلان و افقهی با چمن‌کاری و گل‌کاری در ماه‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و پارک بزرگ ولایت نیز که در حال تکمیل است به زودی در مراسمی افتتاح می‌شود.

این مسئول از کاشت درختچه‌ها،‌ گل‌های زینتی و گیاهان پوششی در پارک‌ها، فضاهای سبز و بلوارهای شهری خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 50 هزار بوته گل و گیاه، 120 هزار بوته انواع درختچه‌ها و گل‌های زینتی در این شهرستان کاشته شده و در خدمت هموطنان قرار گرفته است.

وی همچنین از شبکه‌بندی آب خام و اجرای طرح ثقلی و آبیاری تحت فشار و فواره‌ای در پارک‌ها خبر داد و بیان کرد: با انتشار آگهی پیمانکار مجرب در این زمینه انتخاب شده تا با اجرای طرح آبیاری سیلی و تحت فشار برای پارک‌ها و فضای سبز مشگین‌شهر جلوی آبیاری با تانکر به دلیل پرت بالا گرفته شود.

شهردار مشگین‌شهر در مورد اقدامات انجام شده در حوزه مبلمان شهری نیز یادآور شد: آبشاری در پارک جنگلی به صورت آب‌نما احداث شده و در کنار آن در صدد اجرای طرح‌های جدید در پارک‌ها و فضای سبز با المان‌های مناسب و همچنین نورافشانی مطلوب هستیم که انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اساسی و زیربنایی صورت بگیرد.

جعفرزاده در ادامه سخنان خود گفت:‌ ما در سال گذشته بیش از 35 هزار تن آسفالت تولید و پخش کردیم که امسال براساس برنامه‌ریزی‌ها این میزان تولید به 60 هزار تن افزایش می‌یابد به طوریکه به اندازه 10 سال گذشته ما در حوزه پازل‌کاری پیاده‌روها حرکت عمرانی انجام دادیم.

وی اذعان داشت: سال گذشته 30 کیلومتر جدول‌گذاری در شهر مشگین انجام شد و در حوزه عملیات عمرانی نیز 60 کیلومتر معابر عمومی جدول‌گذاری شده است.

جعفرزاده در پایان با اعلام اینکه مصمم هستیم تا حتی یک متر مربع فضای خاکی در سطح شهر باقی نماند، تصریح کرد: با توجه به محدودیت فصل کاری کارخانه آسفالت مشگین‌شهر با تأمین مصالح شبانه‌روز در حال تولید است که امیدواریم در این زمینه با استفاده از مصالح بومی بتوانیم نیازمندی‌های شهر را به سرعت برطرف کنیم.

انتهای پیام/62001/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول