اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی:

آسیب‌شناسی پارک‌ها و فضای سبز باید در اولویت قرار گیرد

معاون رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: آسیب‌شناسی پارک‌ها و فضای سبز باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

آسیب‌شناسی پارک‌ها و فضای سبز باید در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدامیر مرتضوی عصر امروز در مراسم رونمایی از «طرح رحمت» در پارک خورشید اظهار کرد: ستاد مردمی پیشگیری از جرائم، در گذشته ماموریت‌های را انجام می‌داد که هم‌اکنون دیگر انجام می‌شود؛ و سایر مسئولان باید به انجام چنین عملیاتی اقدام و از آن حمایت کنند، در همین راستا معاونت کل و معاونت دادگستری عمومی و انقلاب مشهد، وظیفه‌ مدیریت پارک‌ها را بر عهده گرفته‌‌اند.

معاون رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی با بیان اینکه آسیب‌هایی که فضای سبز و پارک‌ها را تهدید می‌کنند در درجه نخست نیاز به برنامه‌ریزی منسجم دارند، افزود: آسیب‌شناسی پارک‌ها و فضای سبز باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

وی یادآور شد: پارک‌هایی که فضایی سبز وسیع‌تری دارند به مراتب مراجعه‌کننده بیشتری دارند و اگر این آسیب‌ها با برنامه‌ریزی و مدیریت همراه شود، کمتر با شکست مواجه می‌شویم.

مرتضوی تصریح کرد: با توجه به موقعیت زمانی و فرارسیدن ماه مبارک رمضان مقابله با تظاهر به روزه خواری باید در صدر امور واقع شود چون زمان‌شناسی سبب رضایت‌مندی و قانون‌مداری بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: چهره‌های فرهنگی و متصدیان امر، سهم به سزایی در اجرای طرح‌هایی همچون طرح رحمت ایفا می‌کنند و امیدواریم این طرح با همکاری و هماهنگی ارگان‌ها بهتر اجرا شود.

در ادامه حجت‌الاسلام مسعود شریعتی‌مقدم، معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد اظهار کرد: توانمندسازی اجتماعی در سایه ترویج آموزه‌های دینی قطعا راهکاری موثری در پیشگیری از جرایم دارد.

وی افزود: باید شیوه‌نامه‌ای به دور از رفتارهای سلیقه‌ای و افراطی برای طرح رحمت تنظیم شود تا از طریق ترویج آموزه‌های دینی آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

شریعتی‌مقدم ایجاد فضای سبز سالم، کاهش عوامل خطر‌زا، کنترل موقعیت‌های خطرآفرین و تنظیم سندی در جهت مقابله با جرایم را از اقدامات لازم جهت پیشگیری از جرایم دانست.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت توسعه ورزش‌های همگانی و بومی در فضای سبز از اقدامات مطلوب طرح رحمت است، گفت: نخستین اقدام برای طرح رحمت تنظیم سندی برای مقابله با جرائم را ارتقاء و ترویج قانون‌گرایی است.

انتهای پیام/70001/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول