اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های قم عنوان کرد

اختصاص 300 هکتار از آرامستان بهشت فاطمه به فضای سبز

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: زمین در نظر گرفته شده برای احداث آرامستان بهشت فاطمه 800 هکتار است که 300 هکتار آن برای فضای سبز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اختصاص 300 هکتار از آرامستان بهشت فاطمه به فضای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالحمید وکیلی شامگاه یک‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی پروژه آرامستان بهشت فاطمه که در سالن عصر آفتاب جمکران برگزار شد اظهار کرد: از سال 1384 تاکنون موضوع ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های داخل شهر قم مطرح بوده است.

وی افزود: در دوره‌های گذشته همواره این بحث جریان داشت تا اینکه در دوره مدیریت جدید شهری قم شاهد عملیاتی شدن احداث آرامستانی جدید در خارج از محدوده شهری هستیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با بیان اینکه تا سال 1384 تعداد آرامستان‌های قم 24 مورد بوده است خاطرنشان کرد: از آن سال تاکنون مجوز دفن در 17 آرامستان لغو شده و سایر آنها همچنان فعال هستند.

وی ادامه داد: چنانچه آرامستان بهشت فاطمه احداث شود می‌تواند تا حد زیادی جوابگوی نیاز برای دفن اموات باشد و به این ترتیب می‌توان مجوز دفن در سایر آرامستان‌های داخل شهر را هم لغو کرد.

وکیلی مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از وجود و فعالیت آرامستان‌ها در داخل شهر را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: از نظر ترافیکی هم وجود چنین اماکنی در خیابان‌های داخل شهر موجب شلوغی و بی‌نظمی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم بیان داشت: از زمانی که آرامستان بهشت معصومه به صورت فعال در اختیار شهروندان قرار گرفته تعطیلی آرامستان‌های داخل شهر در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های آرامستان بهشت فاطمه اشاره و اظهار کرد: زمین در نظر گرفته شده برای این مکان 800 هکتار است که 300 هکتار از آن برای کاشت درخت و توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/78004/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول