اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

برداشت محصول هندوانه در زنجان آغاز شد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: برداشت محصول هندوانه در زنجان آغاز شد.

برداشت محصول هندوانه در زنجان آغاز شد

احمد موسوی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برداشت محصول هندوانه از 793 هکتار از مزارع اختصاص یافته به این محصول آغاز شده است.

وی به کاشت و برداشت این محصول از مزارع شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: این محصول به صورت آبیاری تیپ و معمولی در مزارع شهرستان زنجان به بار نشسته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان از آبیاری بیش از 90 درصدی محصول هندوانه به صورت تیپ خبر داد و تاکید کرد: بیش از 90 درصد این محصول به صورت آبیاری تیپ یا آبیاری نواری صورت می‌گیرد.

وی به مزایای این روش آبیاری در مزارع اشاره کرد و گفت: این روش باعث بالا رفتن راندمان آبیاری در زمان کاشت محصولات تولیدی در مزارع می‌شود.

موسوی بالا رفتن راندمان آبیاری در مزارع شهرستان زنجان را یادآور شد و تاکید کرد: مزایای بالای این روش موجب تاکید مسئولین و کشاورزان برای استفاده حداکثری از این روش آبیاری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به ارقام کشت شده محصول هندوانه اشاره و خاطرنشان کرد: ارقام کشت این محصول در شهرستان زنجان شامل نیاگارا، برادر و آناناسی است.

وی به عملکرد تولیدی این محصول نیز اشاره کرد و گفت: متوسط عملکرد این محصول 50 تن در هکتار است.

موسوی با اشاره به پیش‌بینی کارشناسان از مجموع برداشت این محصول، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فصل برداشت 39 هزار و 650 تن محصول هندوانه برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به سوددهی این محصول برای کشاورزان اشاره کرد و اظهار داشت: با عرضه 39 هزار و 650 تن محصول هندوانه انتظار می‌رود 99 میلیارد ریال سوددهی برای کشاورزان حاصل شود.

وی میزان تولید این محصول را مناسب ارزیابی کرد و گفت: تولید این محصول برای تامین نیاز شهرستان و استان پاسخگو است.

موسوی با بیان اینکه می‌توان محصول تولیدی را به سایر استان‌ها نیز صادر کرد، افزود: این محصول علاوه بر تامین مصرف داخل استان  به سایر استان‌های همجوار صادر می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان از صادرات هندوانه زنجان به کشور ترکیه خبر داد و اظهار داشت: ترکیه و عراق به صورت رسمی و غیر رسمی مقصد صادرات هندوانه زنجان هستند.

انتهای پیام/73007/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول