اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش مطرح کرد

نابودی کشاورزی دشتستان با ایجاد سد جدید در بالادست سد رئیسعلی دلواری

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: ایجاد سد جدید در بالادست سد رئیسعلی دلواری موجب نابودی کشاورزی در دشتستان می‌شود.

نابودی کشاورزی دشتستان با ایجاد سد جدید در بالادست سد رئیسعلی دلواری

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، مصطفی رضایی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات کشاورزان آبپخش گفت: آبپخش یکی از قطب‌‌های مهم کشاورزی استان است و با تولید بیش از 45 هزار تن خرمای سالانه قریب به نیمی از تولیدات خرمای شهرستان دشتستان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مشکلات مربوط به قیمت و فروش خرما از مسائل و مشکلاتی است که نخلداران و کشاورزان منطقه هرساله در فصل برداشت محصولات با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌طلبد مسئولین استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکل به شکل ریشه‌ای اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: طبق آمار موجود، بالغ بر یک میلیون و 200 هزار اصله نخل در بخش آبپخش وجود دارد و درآمد حاصل از فروش محصولات خرما، بخش مهمی از درآمد سالانه چهار هزار و 200 خانواری که از طریق کشاورزی امرار و معاش می‌‌کنند را تامین می‌کند.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر خبر احداث سدی جدید در مناطق بالادست سد رئیسعلی دلواری در بین کشاورزان بخش‌های ثلاثه آبپخش، شبانکاره و سعدآباد ایجاد نگرانی کرده و مسئولان مربوطه هیچ پاسخ روشنی در این زمینه نداده‌اند.

رضایی با اشاره به این‌که احداث سد رئیسعلی دلواری سبب افزایش تمایل مردم به کشاورزی شده است، ادامه داد: در سال‌های اخیر و با بهره‌برداری از سد رئیسعلی دلواری شاهد ایجاد تحول در کشاورزی منطقه بوده‌ایم و این امر باعث روی‌آوری مجدد مردم به حرفه کشاورزی شده است.

رضایی تحقق این مسئله را فاجعه‌ای بزرگ برای صنعت کشاورزی دشتستان دانست و اظهار داشت: بدون شک وقوع این امر فاجعه‌ای بزرگ در صنعت کشاورزی دشتستان خواهد بود و فعالین صنعت کشاورزی نخستین گروهی هستند که از این تصمیم متضرر می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: قطعاً این تصمیم یک‌جانبه بوده و با لابی‌گری استان همجوار انجام شده و در صورتی که کارشناسان متوجه ضربه سنگین این تصمیم به کشاورزی مناطق مختلف دشتستان شوند، مانع آن خواهند شد.

رضایی عنوان کرد: انتظار داریم مسئولین ارشد استان و شهرستان و بخشداران مناطق ذی‌نفع از سد رئیسعلی دلواری با جدیت این مسئله را پیگیری کرده و با تلاش‌های خود در مرکز مانع از وقوع چنین پدیده شومی شوند.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول