اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

پویایی اقتصاد کشاورزی با صادرات محقق می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: پویایی واقعی اقتصاد کشاورزی با نگاه درست و صحیح به حوزه صادرات محقق می‌شود.

پویایی اقتصاد کشاورزی با صادرات محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل اظهار داشت: با توجه به تولید محصولات متنوع کشاورزی در استان به ویژه سیب‌زمینی، غلات و حبوبات ضرورت دارد این ظرفیت‌ها با هدف صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه شناسایی و نسبت به بکارگیری و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها دقت و توجه کافی صورت بگیرد.

وی ضرورت شناسایی بازارهای هدف و توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی صادرات‌نگر را یادآور شد و تصریح کرد: این هدف‌گذاری‌ها در برنامه کاری تشکل‌های تولیدی و صادرات است.

پیرمؤذن همچنین ضرورت بازنگری در امر تجاری، بازرگانی و حل مشکلات صنایع و فرآوری و متمرکز بر محصولات فرآوری شده در امر صادرات را ضروری اعلام کرد و افزود: ما در بحث صادرات سیب‌زمینی و همچنین نگهداری آنها باید به ایجاد انبارهای سرد یا فنی در ظرفیت‌های محدود با حمایت بانک‌ها همت کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: از جمله راهکارهایی که در پویایی اقتصاد کشاورزی مهم و ضروری به نظر می‌رسد افزایش صادرات محصولات کشاورزی و فرآوری آنهاست که قطعاً بسیار مؤثر و کارآمد می‌باشد.

وی همچنین ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را یادآور شد و اضافه کرد: ما از مجمع نمایندگان و مسئولان استانی خواسته‌ایم مسیر و نقشه راه توسعه استان را به صورت جدی از مسیر توسعه کشاورزی استان در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی استان همچنین از تهیه طرح جامع برای کشت گیاهان دارویی خبر داد و بیان کرد: گیاهان دارویی از لحاظ اقتصادی می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای بخشی از کاشت سیب‌زمینی باشد.

پیرمؤذن ظرفیت، استعداد و قابلیت استان اردبیل را در زمینه گیاهان دارویی یادآور شد و ادامه داد: صدها گونه گیاهان دارویی در مناطق مختلف استان رویش می‌کند و در این خصوص باید مرکز تحقیقات کشاورزی بررسی‌های لازم را انجام دهد تا بتوان طرح جامع برای کشت گیاهان دارویی تدوین کرد.

وی از اعلام آمادگی شرکت آب منطقه‌ای برای حمایت طرح کاشت گیاهان دارویی خبر داد و گفت: کاشت گیاهان دارویی در بخشی از زمین‌های کشاورزی می‌تواند اقتصاد کشاورزی را در استان پویاتر کند.

انتهای پیام/62007/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول