اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی اصفهان:

اعتبارات بخش کشاورزی به یک پنجم کاهش پیدا کرده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: اعتبارات بخش کشاورزی نسبت به دو سال گذشته به یک پنجم کاهش پیدا کرده است.

اعتبارات بخش کشاورزی به یک پنجم کاهش پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نصراصفهانی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت3 با موضوع جمع‌بندی عملکرد اردوهای هجرت و دستاوردهای اقتصاد مقاومتی که در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در جهادکشاورزی ظرفیت به کارگیری روزانه 60 هزار نفر را داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته همکاری خوبی با بسیج سازندگی و جهادکشاورزی رخ داد، افزود: این همکاری‌ها سبب افزایش اشتغال در بخش کشاورزی می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: امسال کاهش شدید اعتبارات داریم به نحوی که اعتبارات بخش کشاورزی به یک پنجم کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال 90، اعتبارات ما 43 میلیون تومان بود و این رقم در سال 91، 87 میلیون برآورد شد، اما به 8 میلیون کاهش پیدا کرد و این در حالی است که در صورت تامین اعتبار می‌توان مشغول به کار شد.

نصر با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: کشاورزی مهمترین بخش در اقتصاد مقاومتی است و کمترین اتکا به خارج از کشور را دارد.

وی به اصول دوازده‌گانه اقتصاد مقاومتی و استفاده از مشارکت مردمی اشاره کرد و افزود: از مردم خواستیم با کمترین امکانات در دسترس طرح‌هایی از جمله پرورش قارچ و ماهی را دنبال کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به منطقه شرق اصفهان و حساسیت‌های موجود منطقه گفت: در این منطقه چندین طرح از جمله طرح پروش گاومیش و گوساله را در 50 واحد اشتغال ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی نیز با همکاری بسیج 27 دوره کلاس برگزار کردیم.

نصر همچنین با تاکید به اینکه برای احداث واحدهای دامی نیاز به آب وجود دارد، گفت: اگر نیاز به حداقل آب تامین شود تعداد زیادی واحدهای دامی را می‌توان در منطقه ورزنه راه انداخت، چرا که آب منطقه شرق شور است.

انتهای پیام/63012/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول