اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نامه جمعی از دانشجویان بسیجی خطاب به روحانی

افراد غیر علمی و سیاست‌زده رئیس دانشگاه‌ها نشوند

جمعی از دانشجویان بسیجی استان فارس در نامه‌ای به رئیس جمهور منتخب خواستار آن شدند که ذیل تغییرات اساسی در محیط دانشگاه افراد غیر علمی و سیاست‌زده به مدیریت دانشگاه‌ گمارده نشوند.

افراد غیر علمی و سیاست‌زده رئیس دانشگاه‌ها نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این نامه آمده است: فضای دانشگاهی امروز ما نیازمند محیطی آرام، زنده، سرشار از شور و نشاط سیاسی و علمی و به دور از سیاست‌زدگی است.

دانشجویان بسیجی فارس در این نامه افزوده‌اند: در همین راستا اهتمام ویژه به مطالباتی مانند اسلامی کردن دانشگاه‌ها، اهتمام به کرسی‌های آزاداندیشی، ارتباط موثرتر صنعت و دانشگاه، پیاده‌سازی نقشه علمی کشور و سازماندهی و انسجام رساله‌های دانشگاهی باید در اولویت قرار گیرد.

دانشجویان بسیجی فارس در نامه خود خواستار تغییر نگاه آموزش‌محور به پژوهش‌محور و دوری جستن از انتخاب افراد سیاست‌زده، کم‌بضاعت علمی و تنش‌زا به عنوان رئیس دانشگاه شده‌اند.

در این نامه همچنین عنوان شده است: جابه‌جایی قدرت در کشور عزیزمان ایران، بسیار متفاوت از مفاهیم رایج دموکراسی در کشورهای دیگر است و انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مظهر مردم‌سالاری دینی و الگویی ممتاز و اثبات شده برای تمام کشور‌های جهان است.

بنابر اعتقاد نگارندگان نامه، الگوی مردمسالاری دینی ایران که به دور از نیرنگ‌های رایج در دنیای کنونی به وسیله معمار کبیر انقلاب اسلامی به جهانیان معرفی شد، نشان داد که یگانه راه تعالی و کمال بشریت، پذیرش حکومت اسلامی و حرکت در مسیر اسلام ناب محمدی (ص) است.

دانشجویان بسیجی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی مطالباتی را از دولت آینده برشمرده‌اند که نخستین مورد آن حفظ خط اصیل انقلاب اسلامی است.

به اظهار نگارندگان نامه، خط اصیل انقلاب همان اصول امام بزرگوار است که نقشه راه نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

دانشجویان بسیجی فارس تاکید کرده‌اند که اسم امام و یاد امام به تنهایی کافی نیست و نمی‌توان امام(ره) را از اصولش متمایز کرد و تنها کسانی می‌توانند داعیه پیروی از خط امام (ره) را داشته باشند که مقید به اصول امام(ره) باشند.

در ادامه این نامه اصول حضرت امام(ره) در سیاست داخلی، تکیه به رأی مردم، تأمین اتحاد و یکپارچگی ملت، مردمی بودن و غیر اشرافی بودن حکمرانان و زمامداران، دلبسته بودن مسئولان به مصالح ملت و کار و تلاش همگانی برای پیشرفت کشور برشمرده شده است.

در این نامه اصول امام(ره) در سیاست خارجی نیز  ایستادگی در مقابل سیاست‌های مداخله‌گر و سلطه‌طلب، برادری با ملت‌های مسلمان، ارتباط برابر با تمام کشورها (به جز کشورهایی که تیغ را بر روی ملت ایران کشیده‌اند و دشمنی می‌کنند)، مبازره با صهیونیسم، مبارزه برای آزادی کشور فلسطین و کمک به مظلومان عالم و ایستادگی در برابر ظالمان عنوان شده است.

نگارندگان این نامه ادامه داده‌اند: در عرصه فرهنگ اصول امام (ره) عبارت از نفی فرهنگ اباحه‌گری غربی، نفی جمود و تحجر و نفی ریاکاری در تمسک به دین، دفاع قاطع از اخلاق و احکام اسلامی، مبارزه با ترویج فحشا و فساد در جامعه است.

دانشجویان بسیجی خاطرنشان کرده‌اند: در عرصه اقتصاد، اصول امام(ره) تکیه بر اقتصاد ملی، خودکفایی، عدالت اقتصادی در تولید و توزیع، دفاع از طبقات محروم، مقابله با فرهنگ سرمایه‌داری ظالمانه و هضم نشدن در اقتصاد جهانی و استقلال ملی است.

در نامه دانشجویان بسیجی فارس تصریح شده است: از آنجا که یکی از اصلی‌ترین شعارهای انتخاباتی شما، شعار اعتدال بود، از شما می‌خواهیم که مفهوم و شاخصه‌های اعتدال را در زمینه‌های سیاست داخلی و خارجه، فرهنگ و اقتصاد تبیین کنید.

به گفته این دانشجویان، بیم آن می‌رود عده‌‌ای با سوءاستفاده از این مفهوم بخواهند، همان نگاه‌های عدالت‌گریز و لیبرالی اقتصادی و نگاه‌های اباحه‌گری و توهین به مقدسات در زمینه فرهنگ که در دوران‌های گذشته به وفور به چشم می‌خورد را به جامعه غالب کنند.

در نامه دانشجویان فارسی آمده است: شعار دیگر شما دولت فراجناحی است پس فراجناحی باشید و به حزب و گروه ویژه‌ای محدود نشوید و مراقب باشید که عده‌ای پیروزی ملت را در حماسه 24 خرداد به نفع خویش مصادره نکنند که سردمداران فتنه امروز به دنبال تطهیر چهره مخدوش خود هستند.

نصب‌العین قرار دادن معیارهایی مانند اعتقاد به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی، شایسته‌سالاری، پرتلاش بودن، مردمی بودن، عدم نگاه حزبی و حذفی از جمله شاخص‌هایی است که این دانشجویان به عنوان معیارهای انتخاب مدیران و وزیران به روحانی گوشزد کرده‌اند.

همچنین بسته نبودن دایره مدیریتی، حاشیه‌ساز نبودن، نقدپذیری، ساده‌زیستی، انصاف، صداقت با مردم، پرهیز از وعده‌های کارشناسی نشده، پرهیز از سیاه‌نمایی در تشریح وضعیت کنونی کشور و کمک به آرامش روانی مردم از دیگر شاخصه‌های انتخاب مدیران و وزیران است که دانشجویان به روحانی توصیه کرده‌اند.

در پایان این نامه دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان فارس برای یاری به رئیس جمهور منتخب در مسیر تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/2448/ق/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول