اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر پیشین مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز:

جنبش عدالت‌خواهی به دنبال تحقق دولت کریمه اسلامی است

دبیر پیشین مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز گفت: وظیفه ما در جنبش عدالت‌خواهی تشکیل دولت کریمه اسلامی به تمام و کمال است.

جنبش عدالت‌خواهی به دنبال تحقق دولت کریمه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدمهدی پوریزدان‌پرست صبح امروز در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «ضیافت عدالت» که با موضوع «سبک زندگی انقلابی» که در کتابخانه مسجد ابوالفضل شیراز برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند انقلاب اسلامی را به صورت آکادمیک و دقیق بررسی کنند باید جایگاه تاریخی، هویتی و جهانی آن را مورد مطالعه قرار دهند، چرا که انقلاب ما مقطعی عظیم از تاریخ را در بر می‌گیرد.

وی افزود: در عصر انقلاب اسلامی اتفاق عجیبی رخ داد چرا که هیچ جریانی مقابل تفکر شیطانی که دنیا را فتح می‌کرد وجود نداشت، اما شخصی به‌نام روح‌الله یک‌تنه در مقابل تمام این جریان‌ها ایستاد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با سر دادن شعار الله‌اکبر که تمام فلسفه خلقت را در بر می‌گیرد، گفت که استکبار هیچ کسی جز الله را قبول ندارم که در پی آن جریان فراگیر انقلاب اسلامی شروع شد و در مقابل انواع سدها به وجود آمد از جمله کودتا، جدایی‌طلبی، جنگ و... که این پیرمرد استقامت نشان داد.

پوریزدان‌پرست عنوان کرد: از نظر هویتی زمانی می‌گوییم حضرت عیسی (ع) باید همان احساس به ما دست دهد که نام امام خمینی (ره) را می‌بریم چرا که به بررسی جایگاه تاریخی و فکری این افراد مرتبط است.

وی ادامه داد: همچنین کسی که انقلاب اسلامی را بشناسد باید دوستان و دشمنان را نیز شناسایی کند و آنگاه است که پی می‌بریم شیعه و سنی با یکدیگر برادر هستند و اگر نگاهی عمیق داشته باشیم متوجه می‌شویم که درصد عظیمی از اهل سنت عاشق اهل بیت هستند و درصد کمی از مسلمانان را تکفیری‌ها تشکیل می‌دهند، اما این عده را بزرگ جلوه می‌دهند.

دبیر پیشین مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز خاطرنشان کرد: در 10 سال اخیر رهبری معظم انقلاب برای اینکه حاکمان در مثلث امام، امت و کارگزاران که ارکان حکومت ما را تشکیل می‌دهند، بتوانند کارها را طبق اسلام پیش برند، همچنین در راستای عوض شدن دیدگاه‌ها سه موضوع جنبش عدالت‌خواه، نهضت آزاداندیشی و جنبش نرم‌افزاری را مطرح کردند.

پوریزدان‌پرست گفت: جنبش عدالت‌خواه، نهضت آزاداندیشی و جنبش نرم‌افزاری تحمل مخالف و عقلانیت را بالا برد و باید توجه داشت که دو مورد نخست این بحث به عهده دانشجویان و جنبش نرم‌افزاری به عهده استادان دانشگاه است و هنگامی که آزاداندیشی به عرصه دانشگاه‌ها ورود پیدا کند غبارها از جلوی چشم کنار می‌رود و اصل مشکلات هویدا می‌شود.

این فعال سیاسی متذکر شد: وظیفه ما در جنبش عدالت‌خواهی این است که حاکمان و کارگزاران را به سمت تشکیل دولت اسلامی هدایت کنیم که البته کارگزار تنها به معنای فرد نیست و باید سیستم‌ها نیز درست عمل کنند و لازم است در درجه نخست تفکر اسلامی در ذهن مسئولان وارد شود.

دبیر پیشین مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز اذعان داشت: حضرت آقا تاکید دارند که عدالت را به مطالبه افکار عمومی تبدیل کنیم و هرجا که بچه‌های عدالت‌خواه شیراز در این راه گام برداشته‌اند، معظم‌له یا نماینده ایشان وارد شده و حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول