اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه در آستانه ایام شهادت مولی‏الموحدین (ع):

عدالت‏خواهی علت اصلی دوری مردم صدر اسلام از امام علی (ع) است

امام جمعه فیروزکوه در آستانه ایام شهادت مولی‏الموحدین (ع) گفت: بی‏بصیرتی مردم، پیروی از هوای نفس و عدالت‏خواهی امام علی (ع)، علت اصلی فاصله‏ گرفتن مردم صدر اسلام از پیشوای نخست شیعیان است.

عدالت‏خواهی علت اصلی دوری مردم صدر اسلام از امام علی (ع) است

حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت مولی‏الموحدین، امام علی (ع) اظهار داشت: یکی از سئوالاتی که معمولاً همه انسان‏ها، چه دوستان و چه دشمنان آن حضرت مطرح می‏کنند، این است که اساساً چرا مردم آن روزگار علی (ع) را رها کردند.

وی گفت: به راستی چه شد که عوام و خواص جامعه، افرادی که در غدیر خم خطبه غدیر پیامبر را شنیدند و افرادی که به علی (ع) تبریک گفتند، در نهایت آن حضرت را تنها گذاشتند و افرادی که لیاقت و شایستگی نداشتند را به خلافت پذیرفتند؟

استیری در بیان علل و عوامل این امر افزود: یکی از مهم‏ترین دلایل آن، هوا‏ها و وسوسه‏های شیطانی بود و آنانی که به دنبال مال و منال دنیا بودند، نتوانستند بر هوای نفس خود غلبه کنند.

وی تصریح کرد: مصادیق این سخن را امروز در جامعه می‏توان یافت و بسیاری از افراد اجتماع مسائلی را می‏دانند و یقین دارند، اما برابر هوای نفس خود زانو می‏زنند.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: عدالت‏خواهی امیرمومنان و آنچه مشخصاً به طور واضح در خطبه 15 نهج‏البلاغه در رابطه با بیت‏المال آمده که می‏فرمایند «اگرچه بیت‏المال در مسائلی همچون تشکیل خانواده و تهیه جهاز نوعروسان هزینه شده باشد آن را ‏برمی‏گردانم»، دیگر دلیل اصلی این مسئله است.

وی بیان داشت: حضرت علی (ع) یک عادل تمام عیار است و در تاریخ می‏‏بینیم و می‏شنویم که حتی طلحه و زبیر پس از بیعت وقتی عدالت‏خواهی آن حضرت را دیدند، ایشان را رها کردند.

استیری حسادت و کینه و جهالت و نادانی را دیگر دلیل رها کردن علی (ع) از سوی مردم برشمرد و افزود: مردم آن روزگار از آن بصیرتی که باید برخوردار نبودند و در نتیجه متعصب و نادان شدند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: آحاد مردم و مسلمانان در تمامی مراحل زندگی خود به این موارد توجه کنند تا از واقعیت‏های موجود جامعه فاصله نگیرند.

انتهای پیام/2568/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول