اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی تابستان جاری

مصرف آب در استان زنجان بسیار بالاست

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری زنجان گفت: طی تابستان جاری مصرف آب در استان زنجان بسیار بالاست.

مصرف آب در استان زنجان بسیار بالاست

مسلم پورنصرت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: متاسفانه مصرف آب استان در تابستان امسال بسیار بالاست که عوامل متعددی نیز در شکل‌گیری این قضیه دخیل است.

وی افزود: به همین دلیل متعقدیم که این میزان مصرف غیرمتعارف می‌تواند در چند روز آینده ما را در ارائه خدمات در این حوزه با مشکل مواجه‌ سازد.

مدیرعامل آبفای استان زنجان تصریح کرد: باید اطلاع‌رسانی‌های لازم در زمینه مدیریت مصرف آب از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها صورت گیرد تا در آینده مجبور نباشیم به خاطر تداوم مصرف بی‌رویه آب، قطعی محدود را اعمال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چاه‌ها و تصفیه‌خانه‌های زنجان با ظرفیت کامل کار می‌کنند افزود: هم‌اکنون تصفیه‌خانه آب شهر زنجان بیش از 950 لیتر در ثانیه آب را تصفیه کرده و وارد شبکه آب شرب استان می‌کند.

پورنصرت ادامه داد: این در حالی است که بخشی از تصفیه‌خانه آب شهر زنجان هنوز تکمیل نشده و همین مسئله فشار زیادی را به تصفیه‌خانه وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آب سد تهم نیز به شدت کاهش یافته است چراکه آورده آب این سد به واسطه بارش‌های کمی که اتفاق افتاده بسیار کم بوده و در نتیجه امروز شاهد کاهش بیش از حد ذخایر این سد هستیم.

مدیرعامل آبفای استان زنجان گفت: اگر شهروندان بتوانند در مصرف آب 15 درصد صرفه‌جویی کنند می‌توانیم، بحران کمبود آب را با سلامت پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/2308/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول