اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد:

مصرف منابع آبی در بخش کشاورزی اسدآباد 91 درصد است

فرماندار اسدآباد مصرف منابع آبی اسدآباد در بخش‌ کشاورزی را 91 درصد دانست و گفت: باید صرفه‌جویی بیشتری در این بخش صورت گیرد.

مصرف منابع آبی در بخش کشاورزی اسدآباد 91 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حمزه عبدکوند ظهر امروز در کارگروه منابع آبی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در سطح شهرستان اسدآباد یک هزار و 682 حلقه چاه وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و 380 حلقه چاه عمیق و 293 حلقه چاه غیر عمیق هستند.

وی استفاده از منابع آبی شهرستان را در بخش کشاورزی 91 درصد، در بخش آب شرب هفت درصد و در بخش صنعت دو درصد خواند و گفت: مصرف دو درصدی در بخش صنعت نشان می‌دهد این شهرستان در این بخش نیز فعال است.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه میزان روان آب خروجی در سال‌های 73 و 84، 114 میلیون متر مکعب بوده است، اذعان داشت: در سال 90 و 91 میزان این روان آب‌ها به نیم میلیون متر مکعب رسیده که در سال 92 نیز به صفر رسیده است.

وی با اشاره اینکه در حوزه آب و فاضلاب شهری آبیاری برخی از فضای‌های سبز از آب شهری جدا شده است، تصریح کرد: باید برای تقویت منابع آبی صد در صد آب‌های آبیاری فضای سبز از آب شهری جدا شود.

عبدکوند با تأکید بر نظارت مستمر بر آب بخش کشاورزی یادآور شد: باید همچنان از حفر چاه‌های غیر مجاز در شهرستان جلوگیری کنیم.

مدیر امور آب شهرستان اسدآباد نیز با بیان اینکه تعداد 375 دهنه چشمه، 45 رشته قنات و یک هزار و 682 حلقه چاه در سطح شهرستان وجود دارد، گفت: میزان برداشت از چشمه‌ها، قنات و چاه‌ها به ترتیب 7.4، 2.5 و 276.5 میلیون متر مکعب است.

مجید راشدی با بیان اینکه 40 حلقه از چاه‌های شهرستان اسدآباد تخریب شده است، افزود: تعداد 68 حلقه چاه غیر مجاز را در این شهرستان پر کرده‌ایم که با پر کردن این چاه‌ها 8 میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی شده است.

وی افت متوسط سالانه آب را در سطح شهرستان 1.17 میلیون متر مکعب دانست و گفت: تخلیه منابع آبی نیز 286.4 میلیون متر مکعب است.

مدیر امور آب شهرستان اسدآباد در خصوص نصب کنتورهای هوشمند آب و برق نیز در بخش کشاورزی گفت: این شهرستان به عنوان پایلوت انتخاب شده بود که 87 دستگاه کنتور با هزینه دولت برای کشاورزان نصب شده است.

وی با اشاره به نصب 13 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق توسط متقاضیان و کشاورزان تصریح کرد: هم اکنون 100 دستگاه در این بخش نصب شده که هنوز استفاده از این کنتورها اجرایی نشده است.

انتهای بیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول