اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن کاشی ایران خبر داد

صادرات کاشی ایران به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد

عضو هیئت مدیره انجمن کاشی ایران به صادرات 500 میلیون دلاری کاشی کشور اشاره کرد و گفت: صادرات کاشی ایران تا چند سال آینده به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

صادرات کاشی ایران به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدجواد برازجانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه کاشی خزر در شهر صنعتی این شهر اظهار کرد: صنعت کاشی ایران در حال توسعه است.

وی صنعت کاشی ایران را دارای مدرن‌ترین ماشین‌آلات در سطح جهانی عنوان کرد و افزود: کارخانه‌های کاشی‌سازی کشور به‌روز هستند.

برازجانی به صادرات 500 میلیون دلاری کاشی کشور اشاره کرد و گفت: صادرات کاشی ایران تا چند سال آینده به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

مدیرعامل کارخانه کاشی خزر، تولید کاشی را با ذوق و سلیقه همراه دانست و تصریح کرد: مردم ایران هنرمند هستند و کالای ایرانی در جهان موفق است.

وی با بیان اینکه روسیه سالانه 70 میلیون متر مکعب کاشی وارد می‌کند، بیان کرد: بازارهای جهانی از کاشی ایران استقبال می‌کنند.

برازجانی در ادامه به افتتاح طرح توسعه کاشی خزر اشاره و اذعان کرد: احداث پروژه مذکور از سال 87 آغاز شده و روزانه 10 هزار تن کاشی تولید می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن کاشی ایران میزان سرمایه‌گذاری کارخانه مذکور را بالغ بر 410 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: طرح توسعه کاشی خزر 300 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

*تولید روزانه 500 تن آهن اسفنجی در گیلان

مدیرعامل کارخانه فولاد خزر نیز در آیین افتتاح این کارخانه گفت: تحریم‌ها محک خوبی برای متخصصان و جوانان ایرانی بوده و کارخانه مذکور توسط متخصصان ایرانی به بهره‌برداری رسیده است.

اعتماد راد با اشاره به ظرفیت تولید سالانه 700 هزار تن شمش فولاد در کارخانه فولاد خزر، تصریح کرد: تسهیلات احداث کارخانه مذکور از محل منابع مالی زودبازده پرداخت شده است.

وی به تولید روزانه 500 تن آهن اسفنجی در کارخانه ذوب‌آهن فولاد خزر اشاره کرد و افزود: تولید کارخانه مذکور به دو هزار تن در روز افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل کارخانه فولاد خزر با بیان اینکه تمهیدات لازم برای حفظ محیط زیست اندیشیده شده است، اظهار کرد: فولاد در فضایی سازگار با محیط زیست در گیلان تولید می‌شود.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول