اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد

اقدام غیرکارشناسی سازمان توسعه صادرات در مورد کارت بازرگانی

رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دخالت سازمان توسعه صادرات در مورد صدور کارت بازرگانی و ابلاغ بخشنامه در این زمینه اقدامی غیرکارشناسی بود.

اقدام غیرکارشناسی سازمان توسعه صادرات در مورد کارت بازرگانی

جعفر ذره‌بینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به صدور بخشنامه‌ای از طرف مرکز توسعه صادرات در مورد صدور کارت بازرگانی گفت: صدور این بخشنامه اقدامی اشتباه و غیر کارشناسی بود و ضرر فراوانی به بازرگانی وارد می‌کند.

این مسئول به برخی از مفاد این بخشنامه اشاره کرد و گفت: مرکز توسعه صادرات در این بخشنامه یکی از شرایط لازم جهت صدور کارت بازرگانی را گذشتن سه سال از پروانه کسب یا اظهار نامه مالیاتی می‌داند.

رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: این بخشنامه تحمیلی بوده و باعث می‌شود جلوی صادرات و واردات گرفته شود.

وی گفت: در شرایط کنونی که تحریم‌ها باعث بروز مشکلاتی در صادرات و واردات کشور شده نباید برخی ارگان‌ها و ادارات با صدور بخشنامه‌های غیر اصولی به این وضع دامن بزنند و باعث بروز مشکلات فراوان در بازرگانی کشور بشوند.

*صدور بخشنامه بدون هماهنگی و مشورت با اتاق بازرگانی صورت گرفت

ذره‌بینی ادامه داد: صدور این بخشنامه بدون هماهنگی و مشورت با اتاق بازرگانی و کارشناسان مجرب آن صورت گرفته که سبب بروز مشکلات زیادی خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته ما اعتراضات خود به اتاق بازرگانی ایران را اعلام کردیم و استنباط ما بر این است که رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در نامه‌ای به وزیر صنعت،معدن و تجارت از این اقدام غیر کارشناسی انتقاد کرده باشد.

رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان اذعان داشت: امیدواریم با تعویض دولت که منجر به تعویض وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهد شد شاهد لغو این بخشنامه و موفقیت‌های بیشتر در بازرگانی کشور باشیم.

انتهای پیام/63015/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول