اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی مطرح کرد

نقش موثر مهارت‌آموزی در توسعه صادرات غیرنفتی

استاندار خراسان‌رضوی گفت: مهارت‌آموزی سرمایه انسانی تاثیرات غیرقابل انکاری در حوزه‌هایی چون ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صادرات غیرنفتی، صدور خدمات فنی مهندسی و عدالت اجتماعی دارد.

نقش موثر مهارت‌آموزی در توسعه صادرات غیرنفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی و راهبری آموزش‌های مهارتی خراسان‌رضوی اظهار کرد: هدف از تشکیل این شورا توانمند ساختن نیروی انسانی متناسب با توسعه راهبردی بخش‌های مختلف استان از جمله کشاورزی، صنعت و معدن است.

وی افزود: از آنجا که بحث مهارت‌آموزی سرمایه انسانی تاثیرات غیرقابل انکاری در حوزه‌هایی چون ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صادرات غیرنفتی، صدور خدمات فنی مهندسی و عدالت اجتماعی دارد؛ بررسی آن در قالب ساختاری مستقل زیر نظر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ضروری به نظر می‌رسید.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: در اسناد بالادستی شامل قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، نقشه جامع علمی کشور و قانون برنامه پنجم توسعه به مقوله آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و هدایت علمی سرمایه انسانی توجه ویژه‌ای شده است که تحقق این سیاست‌ها مستلزم حرکت مبتنی بر برنامه، نیازسنجی آموزش‌های مهارتی، اصلاح مستمر استانداردها و محتوای آموزشی و انطباق آنها با نیازهای بازار کار است.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌وری حداکثری از منابع موجود و پرهیز از هرگونه موازی کاری از سوی دستگاه‌های متولی در حوزه مهارت‌آموزی به نیروی کار، اظهار کرد: تشکیل جلسات این شورا هر دو ماه یک بار و با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی می‌تواند نقش موثری در افزایش هماهنگی، انسجام برنامه‌ها و تحقق تکالیف تعیین شده در اسناد بالادستی داشته باشد.

فروزان‌مهر موفقیت در دستیابی به اهداف یادشده را نیازمند بهره‌گیری صحیح از توان بخش خصوصی عنوان و اضافه کرد: از ظرفیت فکری و اجرایی تشکل‌های توانمند بخش خصوصی در دبیرخانه و نیز اعضای شورا استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آسیب شناسی وضع موجود و یافتن علل توفیق نیافتن مهارت‌آموزی نیروی انسانی علی‌رغم وجود امکانات و ظرفیت‌های قانونی مطلوب، چشم‌انداز روشنی برای حرکت در مسیر اصلاح وضع کنونی ایجاد می‌کند.

تهیه بانک اطلاعات جامعه هدف، آینده پژوهشی با توجه به تغییرات مستمر فناوری‌ها و تنوع بخشی به سرفصل‌های آموزشی با در نظر گرفتن نیاز بازار از دیگر تاکیدات استاندار خراسان‌رضوی برای جهت‌گیری‌های آتی این شورا بود.

وی با توجه به پیشگام بودن خراسان‌رضوی در ارائه بسیاری از ایده‌ها و طرح‌های ابتکاری به کشور اظهار کرد: تشکیل این شورا می‌تواند به عنوان الگویی مورد توجه سایر استان‌ها قرار گیرد.

همچنین در این جلسه پیش نویس ایجاد شورای هماهنگی و راهبری آموزش‌های مهارتی خراسان‌رضوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد ظرف یک هفته آینده اعضا نظرات خود را برای جمع‌بندی و تصویب نهایی اعلام کنند.

انتهای پیام/70004/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول