اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند:

بازارچه مرزی گلشاه آماده انجام صادرات و واردات است

فرماندار هیرمند گفت: بازارچه مرزی گلشاه آماده انجام صادرات و واردات است.

بازارچه مرزی گلشاه آماده انجام صادرات و واردات است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، سلطانعلی دهمرده شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات صادرات بازارچه‌های مرزی منطقه سیستان که با حضور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در فرمانداری زابل برگزار شد اظهار داشت: مشکلات در حوزه سیستان بسیار است.

وی ولایت‌مداری مردم سیستان را در تاریخ ریشه‌دار دانست و تشریح کرد: مردم سیستان در دوره هخامنشیان پس از مصر سومین مالیات را به دولت مرکزی پرداخت می‌کرده‌اند، و در زمان امام حسین(ع) برای اینکه به حضرت علی(ع) نفرین نشود مثقال‌ها طلا خراج می‌دادند، گفت: در حال حاضر خانه‌های مردم سیستان ویران وخانه‌ها خالی از سکنه است.

فرماندار هیرمند در ادامه با بیان اینکه "هرودوت" یکی از تاریخ‌نگاران باستان در مورد سیستان می‌گوید، مالیات سیستان در دوره هخامنشی پس از مصر و"میان رودان" در رتبه سوم اهمیت قرار داشته است، افزود: اگر امروز مدیران جانشان را هم برای این مردم بدهند باز هم کم است، در حال حاضر خانه های مردم سیستان ویران شده، ریزگردها نفس کشیدن را از مردم گرفته است، اکثر خانه ها خالی از سکنه شده است.

رئیس شورای تامین هیرمند با انتقاد از نگاه امنیتی به مرز، گفت: مرز نباید با دیدگاه امنیتی دیده شود، مصوبه هیئت دولت برای فروش قانونی سوخت توسط مردم در سال 90 به تصویب رسیده اما امسال شاهد اجرایی شدن آن هستیم.

دهمرده با بیان اینکه تورم سفره مردم را کوچک می‌کند، ادامه داد: بازارچه میلک بعد از 25 سال هنوز یک "درب" ندارد، در کجا بازارچه بدون "در" دیده‌ایم. 

بازارچه مرزی گلشاه آماده انجام صادرات و واردات است

وی با آماده خواندن زیرساخت‌های بازارچه مرزی «گلشاه» برای فعالیت در بخش‌های صادرات و واردات، به فعالیت کم‌فروغ این بازارچه در گذشته اشاره کرد و افزود: در گذشته مردم چای و برنج و برخی نیازهای کالایی خود را از این منطقه تامین می‌کرده‌اند، گشایش مجدد این بازارچه می‌تواند نقش بسزایی در تامین معاش مردم این منطقه از هیرمند داشته باشد.

فرماندار هیرمند از کاهش 100 لیتری سوخت کامیون‌های ترانزیتی انتقاد کرد و ابراز داشت: در گذشته این کامیون‌ها با 150 لیتر فعالیت می‌کردند که امروز بدون مشورت با فرمانداری این مقدار به 50 لیتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/75004/ی20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول