اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک خراسان شمالی:

گمرک ایران خراسان شمالی را برای صادرات اسب تعیین کرد

مدیرکل گمرک خراسان شمالی از تعیین این استان برای صادرات اسب در کشور از سوی گمرک ایران خبر داد.

گمرک ایران خراسان شمالی را برای صادرات اسب تعیین کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، جواد جعفری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بر اساس این مجوز، چنانچه در هر نقطه از کشور برای صادرات و واردات اسب در کشور متقاضی وجود داشته باشد حتماً باید به گمرک خراسان شمالی مراجعه کنند.

وی با اشاره به این‌که برای صادرات اسب از گمرک استان باید قرنطینه‌های لازم از سوی دامپزشکی انجام شود، افزود: امیدواریم با تامین این زیرساخت‌ها نخستین محموله صادراتی اسب را از استان داشته باشیم.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا ارائه و ثبت اظهارنامه‌های صادراتی اسب و همچنین اقدامات اداری در گمرک خراسان شمالی برای صادرات انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که امروزه صنعت اسب یک صنعت فعال در سطح کشورهای دنیا است، افزود: کشورمان نیز با صادرات اسب می‌تواند در این زمینه فعالانه‌تر ورود کند.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی از این استان به عنوان خواستگاه اسب در کشور یاد کرد و گفت: انجام رویه‌های صادراتی از این گمرک به نفع استان است.

رشد 351 درصدی صادرات از خراسان شمالی به خارج از کشور

جعفری همچنین از رشد 351 درصدی صادرات از خراسان شمالی به خارج از کشور از لحاظ ارزش دلاری طی چهار ماه امسال خبر داد.

وی گفت: 33 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد چشمگیری همراه است.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی عنوان کرد: از لحاظ وزنی نیز میزان کالاهای صادر شده با رشد 439 درصدی نسبت به سال قبل همراه است.

وی کالاهای صادر شده به خارج از کشور را محصولات پتروشیمی، آهن، پت و محصولات غذایی عنوان کرد.

جعفری یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش صادرات از خراسان شمالی طی چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را راه‌اندازی سایت گمرک این استان به عنوان یک زیرساخت مهم برشمرد.

وی گفت: این سایت امسال در زمینی به مساحت پنج هزار هکتار و با فضاهای اداری، انبارها و باراندازها راه‌اندازی شده و زیرساخت بسیار خوبی محسوب می‌شود.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی همچنین دستورالعمل گمرک ایران مبنی بر الزام واحدهای تولیدی و صنعتی استان‌های کشور برای صادرات از استان را از جمله دلایل افزایش حجم صادرات از گمرک خراسان شمالی برشمرد.

تمام رویه‌های صادراتی و وارداتی در خراسان شمالی انجام می‌شود

جعفری با اشاره به زیرساخت‌های بسیار خوب در گمرک خراسان شمالی گفت: اکنون تمامی رویه‌های صادراتی و وارداتی در این استان انجام می‌شود.

وی افزود: هیچ‌گونه مشکلی در رویه‌های صادراتی و وارداتی استان وجود نداشته و تمام در استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی فعالیت ارزیاب‌های گمرک خراسان شمالی را برشمرد و داشت: اکنون این ارزیاب‌ها در سطح استان فعالیت داشته و با حضور در محل‌های واحدهای تولیدی و صنعتی اقدامات لازم را به منظور فراهم کردن صادرات کالا انجام می‌دهد.

وی شمار کارکنان گمرک خراسان شمالی را 36 نفر عنوان کرد و گفت: پست‌های مصوب گمرک استان نیز با پیگیری‌های انجام شده در حال تحقق است.

جعفری در عین حال از جمله مشکلات گمرک استان را اجرای کنارگذر شمالی و نبود راه دسترسی و همچنین نبود کامیونت‌های ترانزیت برشمرد.

انتهای پیام/63002/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول