اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه آبادان در گفت‌وگو با فارس:

آماده صادرات بنزین بالگرد و هواپیما هستیم

مدیرعامل پالایشگاه آبادان با بیان اینکه آماده صادرات بنزین بالگرد و هواپیما هستیم گفت: این پالایشگاه تامین‌کننده همه نیاز کشور به بنزین بالگرد و هواپیمای آموزشی است.

آماده صادرات بنزین بالگرد و هواپیما هستیم

مسلم رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: بنزین مورد نیاز برای هواپیماهای آموزشی و هلی‌کوپترهای بنزینی با عنوان LL100 است.

وی افزود: این بنزین از نوع سوخت‌های گران قیمت است که هر لیتر آن معادل پنج تا شش هزار تومان است.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان ادامه داد: در گذشته این بنزین از خارج از کشور تامین می‌شد تا نیازهای هواپیماهای آموزشی و هلی‌کوپترها را رفع کند.

رحیمی تصریح‌کرد: با راه‌اندازی واحد الکلاسیون در پالایشگاه آبادان  این پالایشگاه برای نخستین بار در کشور اقدام به تولید این بنزین کرد.

وی اضافه‌کرد: هم‌اکنون پالایشگاه آبادان همه نیازهای کشور را به این نوع بنزین تامین و کشورمان را از واردات این سوخت گران قیمت خودکفا کرده است.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان خاطرنشان‌کرد: این پالایشگاه ظرفیت تولید 500 هزار لیتر از بنزین مورد نیاز هواپیماهای آموزشی و هلی کوپترها را دارد.

رحیمی افزود: با این وجود در حال حاضر 200 هزار لیتر از این نوع بنزین در حال تولید است چراکه نیاز کشور نیز به همین میزان است.

وی گفت: همچنین نمونه‌ای از این نوع بنزین برای انجام آزمایشات استانداردهای جهانی به کشور هلند ارسال شد و موفق به دریافت گواهی‌نامه استاندارد نیز شد.

انتهای پیام/72008/ج40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول