اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

لزوم استانداردسازی کوچه‌ها و معابر شهری دیلم

بی‌گمان یکی از مشهودترین و بارزترین فعالیت‌های شهرداری در حوزه خدمات شهری، استانداردسازی کوچه‌ها و معابر شهری است.

لزوم استانداردسازی کوچه‌ها و معابر شهری دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، استانداردسازی خیابان‌ها و کوچه‌ها تأثیر بسزایی در سلامت جسمی و روانی افراد جامعه دارد، چراکه معابر و گذرگاه‌های غیرایمن و غیراستاندارد و دارای چاله و دست‌انداز و سرعت‌گیر منجر به بروز سوانح و حوادث شده و صدمات مالی و جانی جبران‌ناپذیری به شهروندان وارد می‌کند.

شاید بتوان گفت که استانداردسازی کوچه‌ها و معابر شهری یکی از آیتم‌های ارزیابی عملکرد شهرداری توسط شهروندان است، چراکه نمود عملکرد شهرداری در این حوزه موجب رضایتمندی شهروندان شده و ذهنیت مثبتی در آنان نسبت به عملکرد مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

در بحث سلامت شهروندی، داشتن کوچه‌ها و گذرگاه‌های ایمن و استاندارد و رفع نقاط حادثه خیز شهری نقش بسزایی در سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شهروندان دارد، چراکه خیابان‌ها، کوچه‌ها و گذرگاه‌های غیرایمن و وجود نقاط حادثه‌خیز در شهر موجب بروز سوانح و حوادث ترافیکی شده و سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازد.

وجود معابر غیرایمن سلامت جسمی و روانی کودکان و بویژه سالمندان را در معرض خطر قرار داده و موجب وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر به این گروه می‌شود.

در سال‌های اخیر کوچه‌ها و معابر شهری دیلم به ویژه کوچه‌های بافت قدیم آسفالت شده و شهروندان دیلمی از وضعیت نابسامان کوچه‌های خاکی گذشته رهایی یافته‌اند، اما بحث استانداردسازی کوچه‌ها و معابر عمومی باید به طریقی صورت گیرد که دیگر شاهد وجود کانال‌های روباز دفع فاضلاب شهری، چاله‌ها، سرعت گیرها و دست اندازها نباشیم یعنی گذرگاه هایی داشته باشیم با آسفالت استاندارد و کمترین دست‌انداز.

بعضی از کوچه‌ها و خیابان‌های دیلم این روزها در اثر حفاری شرکت گاز تخریب شده و بدون آسفالت به حال خود رها شده است؛ به طوری که عبور و مرور با وسیله نقلیه از این کوچه‌ها به سختی صورت می‌گیرد.

این وضعیت نابسامان نارضایتی شهروندان و رانندگان وسایط نقلیه شهری را در پی داشته است، به طوری که موجب وارد آمدن صدمات و خساراتی به وسایط نقلیه شهری از جمله ماشین‌ها، موتورسیکلت‌ها و موتورهای سه چرخ شده است.

شایسته است از سوی شهرداری نظارت مستقیم بر چگونگی آسفالت استاندارد خیابانها، کوچه‌ها، معابر عمومی و پرکردن و لکه گیری و آسفالت کانالهای گازکشی شده صورت گرفته و زیرسازی و نکات فنی و ایمنی دراین خصوص رعایت شود تا هم سلامتی مردم و هم رضایت مندی مردم را در پی داشته باشد.

یادداشت: اسماعیل طاهری‌نیا

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول