اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

دریافت کد استاندارد برای 2 رشته صنایع‌دستی در سیستان و بلوچستان

معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: امسال دو رشته سفال کلپورگان و گلیم‌بافی کد استاندارد دریافت می‌کنند.

دریافت کد استاندارد برای 2 رشته صنایع‌دستی در سیستان و بلوچستان

مهدی اوکاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: تاکنون 4 رشته صنایع دستی شامل سوزن‌دوزی، خامه‌دوزی، قالی‌بافی و سکه‌دوزی کد استاندارد دریافت کرده‌اند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: طبق تفاهم‌نامه همکاری که با اداره‎کل استاندارد و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شده، قرار است در سال‌جاری نیز دو رشته سفال کلپورگان و گلیم‌بافی نیز کد استاندارد دریافت کنند.

این مسئول بیان کرد: استانداردسازی رشته‌های صنایع‌دستی بومی یکی از اولویت‎های مسئولان مربوطه است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی در حال نوشتن، تحلیل و جمع‌آوری اطلاعات این دو رشته هستند که پس از جمع‌بندی، اطلاعات مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و سپس شاخصه‌هایی به عنوان استاندارد رشته‌های فوق تعیین و در کشور ثبت می‌شود.

اوکاتی اضافه کرد: با این اقدام، طراحی و نقش‌نماها در محصولات صنایع‌دستی ساماندهی شده و نمی‌توان هر نقشی مثلا برای سفال کلپورگان کار کرد، باید نقش‌ها اصیل و استاندارد باشد.

معاون میراث فرهنگی اذعان داشت: قطعا دریافت کد استاندارد برای رشته‌های ورزشی هزینه‌هایی در پی دارد که این هزینه‌ها بین دو اداره کل میراث فرهنگی و استاندارد تقسیم می‌شود.

وی متذکر شد: سیستان و بلوچستان در زمینه دریافت کد استاندارد برای رشته‌های صنایع دستی، یکی از پیش‌روترین استان‌ها بوده است.

انتهای پیام/75004/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول