اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان مطرح کرد

لزوم تدوین آئین‌نامه استاندارد فقرا در بافت‌های فرسوده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان خواستار تدوین آئین‌نامه استاندارد فقرا در بافت‌های فرسوده در این استان شد.

لزوم تدوین آئین‌نامه استاندارد فقرا در بافت‌های فرسوده

به خبرگزاری فارس از سنندج، امیر قادری ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر مسکن، نماینده مجلس مدیران استان و جمعی از انبوه‌سازان کردستان در سنندج برگزار شد اظهار کرد: ستاد توانمندسازی استان به منظور رفع مشکلات و تسریع در روند برنامه‌ها هر 45 روز یک بار در مرکز استان و به تبع آن در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به ساماندهی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های رسمی در کشور و استان افزود: وجود بافت فرسوده در کشور ما که جزو کشورهای زلزله‌خیز است می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با تاکید بر اینکه همواره پیشگیری بهتر از درمان است، خاطرنشان کرد: باید قبل از وقوع زلزله و ایجاد خسارت‌های جبران‌ناپذیر با تشویق و ترغیب مردم و همچنین بهره‌گیری از توان و ظرفیت تمام دستگاه‌ها در راستای نوسازی مناطق و محلات فرسوده و رفع مشکل ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کنیم.

قادری بر تدوین آئین‌نامه فقرا در بافت‌های فرسوده تاکید کرد و بیان داشت: آئین‌نامه‌های قبلی به خاطر گیرها و سختی‌هایی که در آن وجود دارد در استانی مانند کردستان زیاد قابل اجرا نبوده و باید با تدوین آئین‌نامه‌ای مشکلات و موانع را از سر راه برداشته و مردم را به حرکت در این سمت تشویق کنیم.

وی ایجاد دفاتر تسهیل در بافت‌های فرسوده به ویژه در مرکز استان را ضروری دانست و بیان کرد: این دفاتر  به عنوان حلقه اتصال بین مردم و مسئولین در بحث بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده عمل خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: ‌باید با ایجاد دفاتر تسهیل مشارکت صاحبان این نقاط را در بحث بهسازی بافت‌های فرسوده بیشتر کرده و ارتباطی منسجم و معناداری را به منظور رفع موانع برقرار کنیم.

قادری داشتن مدیریت صحیح در این راستا را ضروری دانست و بیان کرد: باید با مدیریت صحیح در مورد رفع مشکلات و توانمندسازی بافت‌های غیررسمی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مهاجرت روستائیان به شهرها تنها عامل ایجاد و توسعه بافت‌های غیررسمی نیست گفت:‌ بسیاری از ساکنان این نواحی افرادی هستند که به دلیل بالا بودن قیمت مسکن و زمین در مرکز شهر به سمت ساخت ساز در حواشی کشیده شده‌اند.

وی بر رعایت حریم حاشیه شهری بر اساس طرح جامع و نقشه تفصیلی شهرها در استان تاکید کرد و گفت: گسترش بی‌رویه این مناطق علاوه بر تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی آثار ناگوار و جبران‌ناپذیر زیست‌محیطی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در پایان شهرسازی را وظیفه اداره‌کل راه و شهرسازی و نگهداری از شهر را وظیفه شهرداری‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/79002/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول