اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهار ماه نخست سال‌جاری:

سوءمصرف 47 درصد معتادان در دهه سوم عمرشان اتفاق می‌افتد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: 47 درصد معتادان مواد مخدر آذربایجان غربی بین 31 تا 40 سالگی مصرف مواد مخدر را آغاز کرده‌اند.

سوءمصرف 47 درصد معتادان در دهه سوم عمرشان اتفاق می‌افتد

سرهنگ کریم اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آسیب‌شناسی علل گرایش افراد به مواد مخدر مسئله بسیار مهمی است که با بررسی نتایج آن می‌توان در کاهش زمینه‌های گرایش افراد به مواد مخدر برنامه‌ریزی کرد.

وی به اثرات مخرب مواد مخدر در زندگی فردی و اجتماعی افراد اشاره کرد و گفت: مواد مخدر مسیر زندگی یک فرد را به کلی تغییر داده و می‌تواند او را از رسیدن به بسیاری از اهداف مهم زندگی خود باز دارد.

اکبری بر لزوم توجه خانواده‌ها به فرزندان در روابط اجتماعی آنان با افراد تأکید کرد و افزود: خانواده رکن مهمی است که در برخورداری عزت نفس فرزندان و بازدارندگی آنان از گرایش به مواد مخدر نقش کلیدی دارد.

وی تصریح کرد: نتایج بررسی‌های به عمل آمده در میان معتادان آذربایجان غربی در چهار ماه نخست سال‌جاری، نشان می‌دهد 42 درصد معتادان مواد مخدر در استان هروئین، 39 درصد شیشه، 14.5 درصد تریاک و بقیه از سایر مواد مخدر استفاده می‌کرده‌اند.

اکبری با اعلام هشدار به خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: سن شروع به اعتیاد در 38 درصد افراد بین سن 18 تا 30 سالگی بوده که 47 درصد معتادان نیز در بین 31 تا 40 سالگی و 15 درصد باقی‌مانده نیز در بین 40 تا 65 سالگی برای نخستین بار به مصرف مواد مخدر روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه 59 درصد معتادان شاغل و 41 درصد بیکار بوده‌اند، تصریح کرد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد همیشه مشکلات اجتماعی عامل اصلی گرایش افراد به مصرف مواد مخدر نیست، به طوری که در بسیاری از موارد انگیزه‌های دیگری در اعتیاد افراد دخیل می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی بر ضرورت آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان از نتایج زیان‌بار اعتیاد در زندگی فردی و اجتماعی و سلامت روحی و جسمی افراد تأکید کرد و افزود: باید در اصلاح برخی باورهای نادرست که سبب اغفال جوانان می‌شود اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت بگیرد.

انتهای پیام/61006/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول