اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

بیکاری انگیزه‌ای برای اعتیاد است

امام جمعه چرام گفت: بیکاری فقط یکی از انگیزه‌های اعتیاد است و دلیل نمی‌شود هرکسی بیکار بود خود را توجیه به مصرف مواد مخدر کند.

بیکاری انگیزه‌ای برای اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی، ضمن تسلیت سالروز ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین علی (ع) و همچنین گرامیداشت لیالی مبارک قدر اظهار کرد: از خداوند منان خواستاریم که این توفیق را به ما عنایت فرماید تا از برکات این ماه عظیم و از این فرصتی که در اختیار ما قرار داده شده کمال استفاده لازم را ببریم.

امام جمعه چرام در ادامه با اشاره به موضوع جلسه و با بیان اینکه مسئله اعتیاد امروز یکی از معضلات کشور شده است، عنوان داشت: ما برای این کار باید چند دستورالعمل را انجام داده که در این میان هم بحث فرهگی و هم بحث پیشگیری را داریم.

وی با یادآوری این مطلب که کار فرهنگی فرصت زیادی صرف می‌کند و این گونه نیست که با یک سخنرانی اعتیاد برطرف شود، گفت: این مهم چندین سال طول می‌کشد تا اعتیاد کمرنگ شود و کاری که در این زمینه باید توام با هم انجام دهیم کار پیشگیرانه است یعنی ما جلوی برخی از کسانی که جوانان را مبتلا به مواد مخدر می‌کنند گرفته و شدت ببخشیم.

طزری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که در سر راه ترانزیت مواد مخدر قرار داریم و یک عده مبتلا می‌شوند اما ما باید چکار کنیم که این ابتلا کمتر شده و چکار کنیم که مشکلاتی که به تبع اعتیاد به وجود می‌آید از بین برود.

این مسئول با اشاره به اینکه نباید فقط انگشت گذاشت روی بحث بیکاری و دلیل اعتیاد را این مقوله بهانه کرد، یادآور شد: بیکاری فقط یکی از انگیزه‌های اعتیاد است و اعتیاد عامل‌های دیگری دارد و دلیل نمی‌شود که هرکسی بیکار بود خود را توجیه به مصرف مواد مخدر کند.

خطیب جمعه چرام با اشاره به نظرسنجی‌های که اخیراً انجام شده است، تصریح کرد: آمار و بررسی‌های اولیه‌ای که صورت گرفته است، هفت علت مهم برای اعتیاد آورده‌اند و جالب این است که بیکاری را عامل چهارم ذکر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز دام‌های گسترده‌ای برای جوانان ما پهن کرده‌اند که به سمت اعتیاد می‌روند، تفنن و دوستان نابابی که هیچ کنترلی روی آنان نیست را از این دام‌ها برشمرد و متذکر شد: امروز وقتی پدران و مادران به طور آزاد پیش روی فرزندان خود قلیان می‌کشند چگونه انتظار دارند فرزندانشان به دود روی نیاورند.

انتهای پیام/82002/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول