اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اعلام کرد

فعالیت ‌اورژانس اجتماعی در 9 شهرستان خراسان جنوبی‌

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از فعال بودن اورژانس اجتماعی در 9 شهرستان خراسان جنوبی ‌خبر داد و گفت: نزدیک به چهار خط 123 و پنج خودروی اورژانس اجتماعی در استان فعالیت می‌کند.

فعالیت ‌اورژانس اجتماعی در 9 شهرستان خراسان جنوبی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌حسن اکبری‌مطلق ظهر امروز در جمع مسئولان اجرایی بهزیستی اظهار داشت: اجرای تمامی بندهای آیین‌نامه فوریت‌های اجتماعی برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با تحقق اهداف اورژانس اجتماعی اجباری است.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه فوریت‌های اجتماعی به تصویب رسیده است، ادامه داد: پیش از این خدمات اورژانس اجتماعی"خط 123" به صورت یک برنامه یا طرح اجرا می‌شد و در حال حاضر بر اساس مصوبه هیئت وزیران این طرح به صورت آیین‌نامه درآمده است.

اجباری ‌شدن اجرای تمام بندهای آیین‌نامه فوریت‌های پزشکی

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: دادگستری، علوم پزشکی، مخابرات، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی از جمله دستگاه‌هایی هستند که اجرای تمامی بندهای آیین‌نامه فوریت‌های پزشکی برای آنها اجباری است.

اکبری‌مطلق اذعان داشت: هم‌اکنون این طرح هم‌تراز خطوط 115، 125 و 110 قرار گرفته است و به عنوان چهارمین خط اورژانس کشور شناخته می‌شود.

وی از فعال بودن اورژانس اجتماعی در 9 شهرستان خراسان جنوبی ‌خبر داد و گفت: نزدیک به چهار خط 123 و پنج خودروی اورژانس اجتماعی در استان فعالیت می‌کند.

فعالیت 9 مرکز اورژانس اجتماعی در خراسان جنوبی

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 9 مرکز اورژانس اجتماعی مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی در استان وجود دارد، اذعان کرد: به جز شهرستان‌های درمیان و خوسف در تمامی شهرستان‌های استان این مرکز فعالیت می‌کند.

علی عرب‌نژاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از مهمترین اهداف اورژانس اجتماعی برشمرد.

وی ادامه داد: همچنین قضازدایی نیز از دیگر اهداف این طرح بوده که بر اساس آن کسانی که دچار آسیب می‌شوند قبل از ورود به سیکل نیروی انتظامی و مراجع قضایی خدمات تخصصی به موقع و در دسترس دریافت می‌کنند که این خدمات شامل روانشناختی و مددکاری اجتماعی است.

فعال بودن پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان‌های بیرجند و سربیشه

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان‌های بیرجند و سربیشه فعال است، یادآور شد: این مراکز به افراد تماس گیرنده خدمات مشاوره ارائه می‌کنند.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه مراکز خانه سلامت، کاهش طلاق و کودکان خیابانی از جمله مراکز اقماری اورژانس اجتماعی هستند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان یک مرکز خانه سلامت، 9 مرکز کاهش طلاق و یک مرکز کودکان خیابانی فعال است.

انتهای پیام/69013/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول