اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان عنوان کرد

تصویب 500 میلیارد تومان برای اکتشاف و بهره‌وری معادن کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 500 میلیارد تومان سهم استان کرمان از محل منابع ریالی صندوق توسعه ملی برای انجام عملیات اکتشاف معادن، بهره‌برداری معادن و فرآوری مواد معدنی تصویب شده است.

تصویب 500 میلیارد تومان برای اکتشاف و بهره‌وری معادن کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد عابدی‌نژاد شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه کارگروه توسعه معادن استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 880 میلیون تن سنگ در معدن سیرجان قابل برداشت است که با ضریب 1.5 می‌شود، 570 میلیون تن کنسانتره و به همین میزان گندله، 390 میلیون تن آهن اسفنجی که 340 میلیون تن فولاد می‌شود و برای 21 سال قابل برداشت هستند.

وی افزود: در راستای ساماندهی اراضی اطراف سنگ آهن سیرجان مقرر شد، طرح جامعه شرکت گل‌گهر توسط سازمان ایمیدرو بررسی و به استان ابلاغ شود.

عابدی‌نژاد گفت: یکی دیگر از مصوبات این جلسه‌ تامین خوراک کارخانه کک‌سازی راور بود که مقر‌ر شد، معدن ذغال‌سنگ خمروط مجوز گواهی کشف توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان صادر شود و تامین خوراک کارخانه از محل این معدن باشد.

وی بیان داشت: در راستای فرآوری مواد معدنی سنگ آهن مقر‌ر شد، جواز 2 میلیون و 500 هزار تن گندله و 2 میلیون و 500 هزار تن کنسانتره برای شرکت زیر مجموعه ‌شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ‌در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر صادر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: مبلغ 500 میلیارد تومان سهم استان کرمان از محل منابع ریالی صندوق توسعه ملی برای انجام عملیات اکتشاف معادن، بهره‌برداری معادن و فرآوری مواد معدنی یعنی احداث کارخانه فرآوری از محل این صندوق به صورت ویژه برای استان کرمان تصویب شده که با کمک استانداری و دبیرخانه کارگروه اشتغال این مبلغ به واحدهای خصوصی باید تعلق بگیرد.

عابدی‌نژاد تصریح کرد: در این جلسه پهنه‌بندی استان کرمان در فاز اول‌ 9 محدود مصوب شد که اطلاع‌رسانی انجام شود و شرکت‌های توانمند غیر‌دولتی در مورد اکتشاف در این محدوده پهنه‌بندی شرکت کنند.

وی گفت: معادنی ‌که انجام عملیات اکتشافی و بهره‌برداری آنها متوقف شود، طبق قانون معادن مجوز آنها لغو‌ و به مزایده گذاشته می‌شود و مجوز بهره‌برداری و اکتشاف از معدن اسفندقه باطل شده و طبق قانون به مزایده گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/80018/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول