اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سیلستن بهمئی عنوان کرد

ذخایر 200 هزار تنی سیلستن در معادن بهمئی/تلاش برای استخراج تا 20 روز آینده

مدیرعامل سیلستن بهمئی از ذخایر 200 هزار تنی این معادن خبر داد و گفت: ظرف 20 روز آینده سیلستن از معادن بهمئی استخراج می‌شود.

ذخایر 200 هزار تنی سیلستن در معادن بهمئی/تلاش برای استخراج تا 20 روز آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، معادن سیلستن یکی از چندین و چند موهبت الهی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته اما تاکنون ناشناخته مانده است.

این استان که از نظر ذخایر طبیعی همچون نفت و فسفات نه تنها در ایران بلکه در دنیا ممتاز است نیاز به معرفی بیشتر برای سرمایه‌گذاری دارد که این مهم‌ترین وظیفه رسانه به شمار می‌رود.

نخستین بار نام ذخایر سیلستن در یک نشست خبری با حضور استاندار به گوش اهالی مطبوعات رسید و همین جرقه‌ای شد تا این معادن عظیم خدادادی از انزوا خارج شده و اکنون نام معادن سیلستن بیش از گذشته در سطح استان و کشور ورد زبان‌ها و محافل شود.

در همین زمینه و پس از بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از معادن سیلستن بهمئی به سراغ مدیرعامل این طرح و پروژه استخراج رفتیم و از وی در این ارتباط مطالبی را جویا شدیم.

اسماعیل شاه‌پسندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: سیلستن به طور کلی فلزی است که در صنایع مربوط به آهن‌ربا سازی و همچنین برای ساخت برخی از تولیدات نظامی به خصوص منورها و تولید شیشه و همچنین در پالایش فلز سرب کارآیی دارد.

مدیرعامل شرکت معادن سیلستن سالوک ادامه داد: این معدن قبلا در دست شرکت‌هایی بود و یک مدت تعطیل شد چرا که انگیزه کار را به دلایل مختلف نداشتند.

شاه‌پسندی افزود: به غیر از شهر بهمئی در سایر نقاط کشور از جمله در استان تهران و سمنان نیز مشغول به استخراج این فلز هستیم و چون دیدیم که معادن این شهرستان بلاتکلیف است و شاید به دلیل محرومیتی که در این‌جا احساس کردیم، معادن را فعال کردیم.

وی ادامه داد: در شهرستان بهمئی دو معدن سیلستن وجود دارد که یکی از آن‌ها با ذخایر 50 هزار تنی در منطقه قبر قیصر قرار دارد و دیگری نیز معدنی است که پیش‌بینی می‌کنیم 150 هزار تن ذخایر این نوع فلز را در خود جای داده باشد.

شاه‌پسندی البته وجود ذخایر بیشتر را در این معادن منکر نشد و گفت: ممکن است چندین برابر این مقدار ذخیره در معادن بهمئی باشد اما در عمق مثلا بیش از 100 متری زمین قرار دارد که استخراج آن برای ما مقرون به صرفه نیست.

مدیرعامل سیلستن بهمئی با بیان این‌که ماشین‌آلات ما شبانه‌روزی روی این معدن کار می‌کنند، تصریح کرد: سعی ما بر این است که استخراج سیلستن از 20 روز آینده آغاز شود.

وی از اشتغالزایی 35 نفری که تا پیش از این و در کارهای مقدماتی شکل گرفته بود سخن به میان آورد و افزود: با راه‌اندازی کامل معدن و استخراج آن تعداد بیشتری را جذب خواهیم کرد.

شاه‌پسندی از لزوم حمایت مسئولان استانی به خصوص صنعت و معدن گفت و افزود: اکنون که ما سختی کار را به جان خریده‌ایم و برای کار در مناطق محروم آستین همت بالا زده‌ایم توقع داریم که حداقل مسئولان امور و کارها و مشکلات اداری ما را رتق و فتق کنند.

شاه‌پسندی از فازهای بعدی گفت و افزود: برای درازمدت به ماشین‌آلات دیگری نیاز داریم که لازم است وام بلند مدت در اختیار ما قرار گیرد تا بتوانیم در فازهای بعدی اقداماتی را که هدف‌گذاری کرده‌ایم انجام دهیم.

انتهای پیام/2571/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول