اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت نمایندگان اتاق اصفهان:

ادغام وزارتخانه‎های بازرگانی و صنایع و معادن صحیح نبود

عضو هیئت نمایندگان اتاق اصفهان گفت: ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن اقدام درستی نبود و باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام می‎گرفت.

ادغام وزارتخانه‎های بازرگانی و صنایع و معادن صحیح نبود

سید رسول رنجبران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ادغام وزارتخانه‎های صنایع و معادن و وزارت بازرگانی اقدام صحیحی نبود و می‎توانست بهتر از این‎ها انجام شود.

وی ادامه داد: وزارت صنایع و معادن سابق در راستای تولید و مسائل مربوط به تولید فعالیت می‎کرد، اما وزارت بازرگانی سابق در راستای خرید و فروش و یکسان‌سازی قیمت‎ها و مسائل مربوط به آن فعالیت داشت که ادغام این دو وزارتخانه سبب تداخل برنامه‎ها شد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق اصفهان افزود: تولید در ایران مظلوم است و امیدواریم این وضع بهبود یابد.

نبود سیستم حمل و نقل به تولید آسیب می‎زند

وی تصریح کرد: سیستم حمل و نقل در کشور بسیار ضعیف است و یکی از عوامل کاهش تولیدات داخلی هم همین نبود، سیستم حمل و نقل برای جابه‎جایی مواد اولیه و تولیدات داخلی به تمام نقاط کشور است.

رنجبران افزود: هزینه جابه‎جایی با ناوگان ریلی دو برابر بیشتر از ناوگان زمینی است و همین عامل سبب شده تولیدکنندگان برای جابه‎جایی مواد اولیه و محصولات خود از ناوگان زمینی استفاده کنند که بسیار فرسوده است.

وی ادامه داد: اگر سیستم حمل و نقل کشور بهبود یابد، کمک زیادی به افزایش تولیدات داخلی می‎شود.

قیمت ارز باید بین 3500 تا 4000 تومان باشد

عضو هیئت نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تولید در کشور باید نرخ ارز بین 3500 تا 4000 تومان باشد تا شاهد افزایش تولید داخلی و کاهش واردات محصولات خارجی باشیم.

وی گفت: متاسفانه در چند سال اخیر زیر ساخت‎های اقتصادی را نابود کرده‎ایم  و برای همین بازسازی آن، کار مشکل و زمانبری است.

انتهای پیام/63015/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول