اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده معدن‌کاران کردستان تأکید کرد

لزوم ترغیب سرمایه‌گذاران در اکتشاف معادن

نماینده معدن‌کاران کردستان با اشاره به ریسک بالای فعالیت در معادن، خواستار اتخاذ ساز و کار لازم به منظور تشویق سرمایه گذاران و پرداختن آنها به اکتشاف معادن شد.

لزوم ترغیب سرمایه‌گذاران در اکتشاف معادن

سید جمال‌الدین هنرپژوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه اکتشاف صنایع معدنی در سطح استان‌ها مقوله مهمی است اظهار کرد: به دلیل شانس 5 درصدی موفقیت در اکتشاف معادن، این صنعت دارای ریسک بالایی است.

وی با اشاره به اینکه از هر 11 بار اکتشاف تنها 5 مرتبه شانس برد وجود دارد خاطرنشان کرد: با توجه به ریسک بالا، تشویق سرمایه‌گذار برای پرداختن به این صنعت اهمیت زیادی دارد.

نماینده معدنکاران استان کردستان افزود: مسئولان استانی باید سرمایه‌گذاران را به انجام فعالیت در این زمینه و البته با اتخاذ ساز و کارهای لازم تشویق و ترغیب کنند.

هنرپژوه، مشکل نخست در صدور پروانه اکتشاف در استان کردستان را عدم همراهی ادارات استعلام دهنده عنوان کرد و گفت: کارشناسانی که مسئول پاسخ به استعلام‌ها هستند مخالف عملیات اکتشاف معادن هستند که جای تأسف دارد.

وی با انتقاد از اینکه کارشناسان ادارات بدون آشنایی با موضوع اکتشاف معادن، اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنند اظهار کرد: ادارات باید از همکاری نظام مهندسی معدن با 500 عضو بهره‌مند شوند.

نماینده معدنکاران استان کردستان وجود معارضان محلی را مشکل دیگری در راه فعالیت معدنکاران ذکر کرد و افزود: در بیشتر فعالیت‌های اکتشافی استان، معارضان یا جلوی عملیات را گرفته و یا آن را به تأخیر می‌اندازند.

هنرپژوه تصریح کرد: چون این قضیه موجب به خطر انداختن سرمایه می‌شود لذا سرمایه‌گذار رغبتی به آوردن سرمایه‌های خود به استان نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه با مصوبه دولت اکتشاف به حالت سکون درآمده است و مشخص نیست قانون در این خصوص چه می‌گوید تأکید کرد: امروز زمان بسیار اهمیت دارد و باید مسئولان استانی وضعیت قانون را در بحث اکتشاف مشخص کنند.

نماینده معدنکاران استان کردستان با بیان اینکه بخش بزرگی از معادن ما مدفون است گفت: مواد معدنی موجود در سطح، متعلق به معادن کوچکی است که توجیه اقتصادی برای ایجاد واحدهای تولیدی را از بین می‌برد.

هنرپژوه در پایان از مسئولان خواست به منظور رشد و پویایی صنعت اکتشاف معادن، زمینه را برای رغبت سرمایه‌گذار به اکتشاف معادن فراهم کنند.

انتهای پیام/79012/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول