اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان خبر داد

142 مورد از معادن تعطیل استان همدان فعال شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: از تعداد 262 معدن غیرفعال استان که تعداد 142 مورد فعال شدند، تعداد 104 واحد تعطیل هستند.

142 مورد از معادن تعطیل استان همدان فعال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید سیاری در چهارمین جلسه ستاد توسعه معادن استان با بیان اینکه همدان نخستین استانی است که پهنه‌های معادن را اعلام کرده، اظهار داشت: تعداد 10 پهنه مصوب داشتیم که دو مورد در داخل محوطه محیط زیست و بقیه خارج از آن هستند.

وی ادامه داد: دو مرحله فراخوان را در رسانه‌ها انجام دادیم که ثبت محدوده در خارج از پهنه‌ها را فراخوان کردیم و تاکنون 20 مورد تقاضا داشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه دو پهنه محیط زیست در لشگردر و آلموقولاغ قرار دارند، افزود: در استان از تعداد 262 معدن دارای پروانه غیرتعداد 142 مورد فعال شدند.

وی با بیان اینکه تعداد 16 معدنی که تعطیل بودند در حال تجهیز و آماده بهره‌برداری هستند، اضافه کرد: 104 مورد از معادن استان به دلیل مشکلات محلی، اختلافات داخلی، کاهش تقاضای بازار، عدم سرمایه‌گذاری و مشکلات ادرای و برخی نیز بدون دلیل تعطیل هستند.

سیاری ابراز داشت: اولویت در ابطال پروانه فعالیت معادن تعطیل با واحدهایی است که بدون دلیل تعطیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: سه شرکت معدنی معدنکاران هگمتانه، چشمه پهن و ارزانفود فعال شدند و در حال عضوگیری هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه به برداشت‌های غیرمجاز از معادن استان اشاره کرد و یادآور شد: برداشت چهار کیلومتری از معادن به صورت غیر مجاز در هیچ استانی جز همدان وجود ندارد.

وی بیان داشت: تاکنون بخش معادن ساماندهی نشدند و بعد از گذشت 16 سال اقدام به ساماندهی کردیم و هر جایی که مردم احساس مالکیت و نفع کنند اجازه تخریب منابع را نمی‌دهند.

انتهای پیام/89019/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول