اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

همدان در بهره‌برداری از معادن وضعیت مطلوبی ندارد

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان گفت: وضعیت مطلوبی در بحث بهره‌داری از معادن استان همدان وجود ندارد.

همدان در بهره‌برداری از معادن وضعیت مطلوبی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن خیریانپور صبح امروز در کارگروه امور اقتصادی استان همدان با اشاره به وضعیت معدن استان آن را یکی از ظرفیت‌های مهم در بحث اشتغال‌زایی و تولید دانست.با توجه به اینکه وضعیت معدن نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارد اما وضعیت مطلوبی در بحث بهره‌داری از معادن استان وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان از لحاظ ذخایر معدنی در رتبه هشتم کشوری قرار دارد اما از لحاظ میزان بهره‌برداری در رتبه 18 کشوری قرار داریم.در معادن استان همدان 22 نوع ماده معدنی شناسایی شده که قطعاً نیز بیشتر از این خواهد بود چرا که همدان منبع غنی از ماده‌های معدنی است.

خیریانپور افزود: با وضعیت موجود در حال حاضر در استان همدان 267 معدن فعال داریم که یک تعدادی از این معادن به دلایلی نیمه‌تعطیل هستند. میزان ذخایر ماده معدنی استان همدان یک میلیارد و 726 میلیون تن است که از این میزان یک میلیون و 237 هزار تن برداشت می‌کنیم.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان ادامه داد: امسال با مصوبه هیئت دولت ستاد اجرایی توسعه معادن با تشکیل جلسات مختلف تلاش می‌کند تا مشکلات مربوط به معادن را حل و به حداقل برساند.

وی با تأکید بر فعال‌سازی کارگروه اقتصادی و گلایه از حضور کمرنگ مدیران استان در این جلسه یادآور شد: باید کارگروه اقتصادی استان یکی از کارگروه‌های فعال در استان باشد و مدیران نیز حضور فعالانه در این جلسات داشته باشند.

خیریانپور اذعان کرد: یکی از مصادیق بارز تحرک اقتصادی در سطح استان فعال‌سازی معادن است که باید در این بحث یک حرکت جدی داشته باشیم تا اقتصاد استان فعال‌تر و پویاتر شود.در بحث پیشبرد کار معادن باید باید امسال دو کار را انجام دهیم که یکی دعوت از سرمایه‌گذاران جدید و فعال‌سازی معادن غیر فعال است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با اشاره به طرح‌های بزرگ در حال احداث در استان همدان بیان داشت: برای کنترل اقدامات و پیشرفت کار این طرح‌ها از جمله طرح بزرگ شرکت پتروشیمی ابن سینا باید یک چک لیستی از کار این طرح‌ها ایجاد شود. باید هر هفته نیز در طی جلسات مختلف در دفتر امور اقتصادی استانداری از چگونگی انجام کارها و مشکلات آن با خبر و در رفع آن اقدام کنیم.

خیریانپور در پایان سخنانش گفت: افراد سرمایه‌گذار باید افراد با تجربه را برای پیگیری امور در استان همدان داشته باشند تا بتوانیم با همکاری آنان مسائل را بررسی کنیم.

انتهای پیام/89007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول