اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین خبر داد

آمادگی قزوین برای کمک به ایجاد نخستین شهرک صنعتی تاجیکستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با حضور سهامداران و مسئولان اجرایی شهرک صنعتی تاجیکستان در دفتر شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، ایجاد نخستین شهرک صنعتی در شهر دوشنبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آمادگی قزوین برای کمک به ایجاد نخستین شهرک صنعتی تاجیکستان

عبدالقهار ناصحی که در طول سفر دو روزه تیم مذاکره‌کننده از کشور تاجیسکتان این تیم را همراهی می‌کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: هدف از حضور هیئت تاجیکستانی انتقال دانش فنی، انتقال تجربیات و شناسایی توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان قزوین و فراهم کردن زمینه همکاری بیشتر است.

وی ضمن اعلام آمادگی این شرکت برای همکاری فنی و مهندسی در احداث نخستین شهرک صنعتی در تاجیکستان، افزود: مقرر شد تیمی اجرایی متشکل از کارشناسان و سرمایه‌گذاران برای بررسی بیشتر به کشور تاجیکستان اعزام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور تاجیکستان و بازار فروش محصولات می‌توان با راه‌اندازی شهرک صنعتی زمینه مناسبی برای این امر مهیا کرد.

ناصحی با اشاره به حضور مسئولان اتاق بازرگانی تاجیکستان تصریح کرد: این جذابیت‌ها و قابلیت‌ها موجب شده، استان قزوین در سال‌های اخیر در جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه دوم و یا سوم را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: کشورهای مختلفی با برندهای شاخص با تولید محصول در قزوین فعالیت می‌کنند که به دلیل مشترکات فرهنگی و دینی بسیار، شرکت شهرک‌های صنعتی تمایل دارد تجار تاجیکستانی نیز از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین عنوان کرد: معرفی ظرفیت‌های مناسب این استان مانند کاشی و سرامیک، شوینده‌ها، شیشه و صنایع تبدیلی به ظرفیت‌های تاجیکستان می‌تواند موجب افزایش صادرات استان قزوین و توسعه تولید کارخانجات شود.

ناصحی اضافه کرد: در این مذاکرات همچنین زیبا رحیمی تبعه کشور تاجیکستان و مسئول اجرایی شهرک صنعتی آن کشور با ارائه گزارشی از مشخصات زمین شهرک و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور تاجیکستان پرداخت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: ظرفیت‌های سهامداران شهرک صنعتی تاجیکستان و محصولات مورد نیاز برای صادرات به این کشور و توانمندی‌های استان قزوین از مواردی بودند که این مسئول تاجیکی در سخنان خود از آن‌ها به عنوان زمینه گسترش صادرات محصول از ایران به تاجیکستان یاد کرد.

ناصحی ادامه داد: این مسئول تاجیکی همچنین آمادگی کشور خود را در برگزاری نمایشگاه دوجانبه اعلام کرد.

هیئت تجاری تاجیکستان در طول سفر دو روزه به استان قزوین از شهرک صنعتی کاسپین و چند واحد صنعتی مستقر در آن شهرک بازدید کردند و در دفتر شرکت شهرک‌های صنعتی استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است در این سفر دو روزه، تیم تاجیکستان متشکل از سهامداران و مسئولان شهرک صنعتی این کشور و نماینده اتاق بازرگانی در این کشور بود.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول