اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

اولویت منطقه آزاد انزلی برطرف شدن موانع سرمایه‌گذاری است

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: برطرف شدن موانع سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی موجود از اولویت‌های منطقه آزاد انزلی است.

اولویت منطقه آزاد انزلی برطرف شدن موانع سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان عدم مالکیت بر اراضی مصوب محدوده سه هزار و 200 هکتاری را مهم‌ترین مشکل منطقه در مسیر جذب سرمایه‌گذار دانست.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های بسیار سال گذشته توانستیم پس از هشت سال که از عمر این سازمان می‌گذرد مشکلات اراضی 140 هکتاری محدوده فنس‌کشی شده را برطرف کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اکنون شاهد روند رو به رشد همکاری سلسله مراتب مدیریتی استان با این سازمان هستیم، تصریح کرد: برای توسعه منطقه به دنبال بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های استان هستیم زیرا توسعه هر دو به یکدیگر وابسته بوده و ظرفیت‌های استان و منطقه موتور محرکه اقتصاد استان است.

وی درباره بندر در حال احداث کاسپین منطقه آزاد انزلی اذعان کرد: علاوه بر کمبودهای اعتباری، از نظر کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که نظارت فنی و مدیریت تخصصی بر ساخت این پروژه به‌عهده سازمان بنادر و دریانوردی باشد.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور در مراحل پایانی انعقاد توافقنامه واگذاری ساخت و مدیریت این پروژه به سازمان بنادر و دریانوردی قرار داریم و معتقدیم این بندر کمبودها و خلاءهای بندرانزلی را پوشش می‌دهد.

وی یکی از اولویت‌های منطقه آزاد انزلی را برطرف شدن موانع سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی موجود اعلام کرد.

رحیمی، اذعان کرد: تا زمانی که سرمایه‌گذاران موجود درباره اجرای قوانین منطقه آزاد با مشکلاتی مواجه هستند شاهد تحول جدی در جذب سرمایه‌گذار جدید نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم به اشتغال، تولید و صادرات استان کمک کنیم باید زمینه بهره‌مندی سرمایه‌گذاران از تمام معافیت‌ها و ظرفیت‌های قانونی مناطق آزاد فراهم شود.

این مسئول، خواستار گسترش همکاری‌ها با اتاق بازرگانی گیلان شد و خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده اتاق، زمینه توسعه مراودات تجاری منطقه فراهم می‌شود.

*آشنا نبودن دستگاه‌های اجرایی با کارکرد منطقه ‌آزاد مشکل‌آفرین است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان نیز در نشست مذکور آشنا نبودن کامل دستگاه‌های اجرایی با ماهیت و کارکرد قوانین منطقه آزاد را مهم‌ترین دلیل برخی مشکلات پیش آمده برای فعالان منطقه ذکر کرد.

هادی تیزهوش تابان اظهار کرد: اجرای صحیح و کامل قانون مالیاتی برای فعالیت و ماندگاری سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد بسیار مهم است و پیشنهاد می‌کنیم برای ارائه خدمات امور مالیاتی به فعالان اقتصادی مناطق آزاد، حوزه مالیاتی خاص این مناطق تأسیس شود تا سرمایه‌گذاران بیش از این متضرر نشوند.

وی گسترش تعاملات منطقه و استان در چند سال اخیر را موجب نقطه قوت منطقه آزاد دانست و تصریح کرد: سطح همکاری‌های دوجانبه مناسب است.

این مسئول، صدور کارت بازرگانی منطقه با گستره کشوری، مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، حضور سرمایه‌گذاران و اعضای اتاق‌های بازرگانی خارجی در منطقه را از جمله این همکاری‌ها عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان، مصوبه کالای همراه مسافر برای منطقه و استان را بسیار مهم دانست و اذعان کرد: با اجرایی شدن این مصوبه ارزشمند شاهد گسترش سرمایه‌گذاری در عرصه زیرساخت‌های گردشگری خواهیم بود.

به گفته وی، تجارت چمدانی نقش مهمی در گسترش و ماندگاری مسافر در گیلان دارد.

تیزهوش‌تابان، اتاق بازرگانی را آماده هرگونه همکاری به منظور اجرای سریع این مصوبه و توسعه همکاری‌های دوجانبه اعلام کرد.

وی خواستار اعمال افزایش محدوده تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد به کل استان به عنوان یک خواسته همگانی شد.

انتهای پیام/2300/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول