اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی بجنورد:

باید در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری منافع ‌شهر دیده شود

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی بجنورد حمایت از سرمایه گذاران را از رویکردهای این شورا دانست و گفت: البته در کنار توجه به سرمایه‌گذاران باید در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری نفع شهر و شهروندان نیز دیده شود.

باید در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری منافع ‌شهر دیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رضا فیروزه بعد از ظهر امروز در نشست کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: شورای سوم طی فعالیت خود پروژه‌های سرمایه گذاری مشارکتی خوبی را به اجرا در آورده که به طور حتم باعث توسعه شهر می‌شود.

وی اجرا و انعقاد قرارداد پروژه‌هایی چون هماگ، طلای سفید و پارکینگ چهارراه مخابرات را در 2 سال گذشته برشمرد و افزود: این پروژه با هدف توسعه خراسان شمالی و تأمین زیرساخت‌های لازم به عنوان مرکز استان به اجرا در می‌آید.

فیروزه با بیان اینکه مجتمع مسکونی اداری طلای سفید در 15 هزار متر و 688 واحد از سوی سرمایه گذار اجرا می‌شود، گفت: برای اجرای سریع‌تر این پروژه نیازمند فراهم شدن ساز و کار لازم در صدور مجوزها هستیم.

وی یکی از رویکردهای شورای شهر را توجه به ساخت و سازها در حواشی شهر و اعمال برخی مشوق‌ها برای اجرای پروژه‌های ساختمانی عنوان کرد و افزود: در این راستا با تعیین حداقل‌های صدور مجوز به هسته‌های میانی و حواشی شهر تلاش کرده تا در ساخت و ساز با یک همگونی در تمام شهر مواجه باشیم.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی بجنورد در این نشست خواستار ارائه نظرات تخصصی و کارشناسی در مورد پروژه سرمایه گذاری طلای سفید شد.

عضو شورای اسلامی بجنورد هم در این نشست بر تحقق تمامی بندهای قرارداد شورا با سرمایه گذاران در این شهر تاکید کرد.

سیدمحمد لنگری با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری نباید سرمایه گذاران پروژه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند، گفت: هر یک از پروژه‌ها بر اساس شرایط، موقعیت زمانی و نوع سازه با سرمایه گذاران به صورت مشارکتی با شهرداری قرارداد بسته شده و از آنان انتظار می‌رود تا نسبت به تحقق تمامی بندهای قرارداد بکوشند.

یک عضو سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی هم با بیان اینکه در زمان صدور مجوزهای مجتمع هماگ احداث هتل پنج ستاره از جمله تعهدات سرمایه گذار بوده است، افزود: تحقق این طرح در کنار سایر فضاها با توجه به اینکه در محل سابق مهمانسرای بجنورد احداث شده حائز اهمیت است.

محمد تیمورتاشلو اظهار کرد: همه ما از سرمایه گذاران حمایت کرده تا این طرح‌ها سریع‌تر به نتیجه برسد و از سویی مطلوب نبوده که سرمایه گذاران طرح‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند چرا که ماهیت هر یک از این فضاها با هم متفاوت است.

معاون شهرسازی شهرداری بجنورد هم در این نشست بر توجه سرمایه گذاران برای تأمین پارکینگ‌های موردنیاز تاکید کرد.

اسماعیل گلدادی توجه به قوانین و ضوابط در ساخت و سازها را از سوی آحاد مردم و سرمایه گذاران مورد توجه قرار داد و گفت: اگر تمامی ساخت و سازها در چارچوب قوانین و ضوابط باشد، با کم‌ترین مشکلات مواجه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: باید به هر چه که قانون و ضوابط تعیین کرده تن داده و در کنار آن به حمایت از سرمایه گذار نیز توجه شود.

عضو دیگر شورای اسلامی بجنورد هم با تاکید بر اینکه باید در اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری واقع بینانه عمل کنیم، گفت: درست بوده که باید به بخش خصوصی و سرمایه گذاران در اجرای طرح‌ها توجه شود، لیکن نباید این به بهای نادیده گرفتن ضوابط باشد.

حسین پیلتن با بیان اینکه مشارکت کنندگان طرح‌های سرمایه گذاری شهرداری ملزم به تحقق تمامی بندهای قرارداد هستند، افزود: طلای سفید مجتمع تجاری و اداری بوده و نباید با سایر پروژه‌ها مقایسه شود چرا که شرایط این پروژه با سایر پروژه‌ها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه کاربری این مجتمع فضای سبز بوده و اکنون به مسکونی و اداری تغییر کرده است، گفت: شهرداری در این پروژه نسبت 40 به 60 کرده که منافع شهرداری تأمین نشده و عملاً زیان کرده است.

پیلتن خاطرنشان کرد: باید در اجرای این پروژه‌ها کلان شهر را ببینیم و این طور نباشد که منافع شهروندان و شهر تأمین نشود.

به گزارش فارس، در این نشست معاون عمرانی فرماندار بجنورد، معاون شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی و شماری از اعضای نظام مهندسی استان حضور داشته که به ارائه نظرات کارشناسی در مورد پروژه‌های سرمایه گذاری شهرداری پرداختند.

انتهای پیام/63002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول